کانکس

کانکس تشریفاتی

کانکس‌ نوعی محفظه و اتاقک‌های جعبه‌ای هستند که از جنس آهن و فولاد تولید می‌شوند. از کانکس‌ها نخست به سبب اسکان موقت استفاده می‌شد اما در حال حاضر استفاده‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد. از استفاده‌های امروزی کانکس می‌توان به کیوسک‌های خدمات شهری، دکه‌های روزنامه فروشی، باجه‌ تلفن و کانکس‌های مسکونی اشاره کرد.

اما در این میان، ممکن است نام کانکس تشریفاتی به گوشتان خورده باشد. کانکس‌های تشریفاتی متفاوت از بقیه انواع کانکس تولید شده و به سبب برگزاری همایش‌ها و یا جشنواره‌های خاص از آن‌ها استفاده می‌شود. از این کانکس‌ها برای محل نشستن افراد و پذیرایی از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین کانکس‌های تشریفاتی نیازمند داشتن تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت به کانکس‌های دیگر هستند. در ادامه، به توضیحات بیشتری از این نوع کانکس می‌پردازیم.

کانکس تشریفاتی چه تفاوتی با دیگر مدل ها دارد

کانکس‌های تشریفاتی، به خاطر استفاده از آن در همایش‌ها و مراسم، نیازمند داشتن ظاهر تمیز و زیبا هستند. البته این نوع کانکس‌ها دارای مقاومت و استحکام زیادی نیز بوده و می‌توان نیاز چندین ساله افراد را برآورد کند.

این نوع کانکس توسط افراد برگزار کننده مراسم یا همایش سفارش داده شده و نسبت به انتظارات و نوع مراسم خود، نوع و ویژگی‌های کانکس را به تولید کننده آن می‌سپارند. افراد می‌توانند با ارائه اطلاعات فضا و مراسم به تولید کننده، پیشنهادات مناسب را از او گرفته و در مورد سایز، نوع، رنگ، امکانات، اندازه، و طرح آن تصمیم گیری کنند.

همچنین بخوانید: کانکس باغی

کانکس تشریفاتی

کاربردهای کانکس تشریفاتی

کانکس‌های تشریفاتی در مواقع و مراسمات مختلفی می‌تواند کاربرد داشته باشد. مثلا در مراسمات و اجرا‌ها، مجری یا سخنرانی وجود دارد که روند برنامه را کنترل می‌کند. این سخنرانان یا مجریان نیازمند مکانی هستند تا در آن آماده شده و به آراستگی خود رسیدگی کنند. کانکس تشریفاتی می‌تواند بهترین مکان برای آن‌ها باشد.

در مواقعی که مراسم و همایش در فضای باز در حال اجراست و سقفی وجود ندارد، با بارش باران، وزش شدید برف و بروز هر مشکل آب‌ و هوایی مراسم به هم می‌ریزد. اما با قرار دادن کانکس‌های تشریفاتی در محیط برگزاری مراسم، در صورت بارش باران، تماشاچیان و عاملین برنامه می‌توانند به داخل کانکس رفته و از خیس شدن و مشکلات دیگر در امان بمانند.

مزیت کانکس تشریفاتی

  • قابل حمل بودن

کانکس‌های تشریفاتی به دلیل وزن کم و شکل آن‌، قابلیت حمل و تغییر مکان بسیار ساده و آسانی دارند. به طوری که بعد از اتمام یک مراسم، و قصد برای تغییر مکان مراسم بعدی، این امر امکان پذیر خواهد بود و می‌توان مکان آن را تغییر داد. این امر باعث شده تا بتوان به فروش کانکس نیز پرداخت.

  • پذیرایی بهتر از میهمانان

در صورتی که مراسم میهمانان ویژه و رده بالا داشته باشد، یک پذیرایی خوب می‌تواند توجه آنان را جلب کند. قطعا چنین میهمانانی انتظار یک پذیرایی خوب و یک مکان زیبا را نیز دارند. کانکس تشریفاتی با ظاهر زیبای خود و امکانات ویژه می‌تواند این انتظارات را برطرف کند.

  • هزینه کمتر نسبت به ساخت یک ساختمان

سفارش کانکس‌ تشریفاتی به دلیل ساختار آن‌، هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت یک ساختمان مشابه دارد. البته بسته به نوع کانکس و امکاناتی که بر روی آن سفارش داده‌ شده، هزینه متغیری دارد. اما در هر حال در مقایسه آن با یک ساختمان، کانکس قطعا نیازمند هزینه‌ کمتری است.

همچنین بخوانید: کانکس آماده ویلایی

کانکس تشریفاتی

انتخاب امکانات کانکس تشریفاتی

امکاناتی که روی کانکس مورد نظر می‌توان جایگذاری کرد، کاملا بستگی به فرد و نوع مراسم دارد. چرا که تقریبا هر امکاناتی که می‌توان در یک خانه گذاشت، در این کانکس نیز مورد دسترس است. اما معیارهایی برای امکانات به کار رفته در کانکس وجود دارد که با توجه به آن، می‌توان امکانات مورد استفاده خود را تشخیص داد.

نخست فرد باید بودجه خود را کنترل کرده و هزینه‌های امکانات مورد نظر خود را حساب کند. سپس باید فضای مراسم را در نظر داشته باشد و برآورد کند که چه امکاناتی مناسب آن مراسم است. همچنین نوع میهمان‌ها و شرکت کنندگان بسیار مهم بوده و در صورتی که میهمانان رده بالا و سیاسی داشته باشند، نیازمند جایگذاری حداکثر امکانات می‌باشد.

همچنین وضعیت آب و هوا بسیار مهم است. دمای هوا یکی از عواملی می‌باشد که می‌تواند موجب اذیت شرکت کنندگان و عاملین برنامه شود. در صورتی که هوا سرد و غیر قابل تحمل باشد، می‌توان سیستم گرمایشی را روی کانکس نصب کرد. همچنین برعکس، اگر هوا گرم و غیرقابل تحمل باشد، می‌توان به نصب سیستم سرمایی و خنک کننده روی آورد.

خرید و فروش کانکس تشریفاتی

امروزه تعداد افراد و شرکت‌هایی که به خرید کانکس و فروش کانکس پرداخته‌اند زیاد است. شما می‌توانید با پیدا کردن یک شرکت خدمات فروش کانکس، کانکس تشریفاتی خود را سفارش دهید. همچنین می‌توانید با سفارش نصب سیستم و امکانات مورد نیاز، کار خود را آسان کرده و بقیه امور را به عهده خود شرکت بگذارید.

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس