کانکس فارم ماینینگ چیست

کانکس فارم ماینینگ چیست؟

کانکس فارم ماینینگ یکی از انواع کانکس هایی است که آن را جهت استخراج رمز ارز بکار می برند. این کانکس ها با امکانات و سیستم های برودتی کانکسی که در داخل خود دارند، مناسب ترین و ایده آل ترین کیوسک جهت امور استخراج ارز دیجیتال به حساب می آیند.

در سایر کشور ها این نوع کانکس به کانکس مخابراتی یا کانکس سرد سرور هم شناخته می شود. طراحی و ساخت آن، مطابق نیاز مشتری و تجهیزاتی که می خواهند در کانکس جای بگیرند، انجام می شود.

خصوصیات این کانکس، عایق بودن در مقابل گرد و غبار و سیستم های سرمایشی با توان بالا می باشد. چرا که مراقبت و نگهداری ماینینگ حرارت بالایی ایجاد می کند. از قابلیت های کانکس فارم ماینینگ، می توان قفسه بندی ها و حسگر های متنوع اطفاء حریق، دما و… را نام برد. با ما تا پایان این مبحث همراه باشید.

معرفی کانکس فارم ماینینگ

کانکس فارم ماینینگ به مکان مشخصی جهت استخراج ارزهای دیجیتال گفته می شود. بعد از سپری نمودن پروسه استخراج به وسیله سیستم های ماینینگ، بیت کوین تولید می شود. ایجاد و آغاز به کار با این سیستم ها، به دانش و مهارت تخصصی نیاز دارد. جهت نگهداری این سیستم ها از مکانی خاص نظیر کانکس استفاده می شود. لذا بایستی تجهیزات و استاندارد های ضروری برای این سازه ها در نظر گرفته شود.

کانکس فارم ماینینگ چیست

مشخصات کانکس فارم ماینینگ

در مجموع تولید و طراحی کانکس فارم ماینینگ به طور سفارشی صورت می گیرد. برای نصب آسان از کانکس  ساندویچ پنل مطابق نیاز مشتری و امکاناتی که تمایل دارند داخل سازه بگذارند، تولید می شود. ظرفیت این سازه ها متفاوت بوده و به تقاضای کاربر از تعداد ۲۰ عدد به بالا و معمولا برای ۱۵۰ تا ۴۰۰ ماینر تولید می شوند.

ابعاد

ابعاد کانکس فارم ماینینگ معمولا متفاوت بوده و مطابق تعداد سیستم ماینر و حتی محل قرارگیری سازه مشخص می شود. این ابعاد به موارد دیگری همچون:

شمار و ابعاد فن ها

سایز قفسه های سیستم ماینر
ابعاد پد سلولزی در دیواره های پیرامون
وزن واقع در راس شاسی کانکس بستگی دارد.
شکل ظاهری این سازه همواره به شکل مکعب بوده و متراژ آن ۶ متر یا بیشتر می باشد. در تولید این کانکس، همواره قفسه بندی های خاصی بکار برده می شوند که سبب استقامت زیاد سازه می گردند.

جنس کانکس

کانکس فارم ماینینگ همواره از جنس ساندویچ پانل های مستحکم و با ضخامت کاملا استاندارد تولید می شود. تولید کانکس با ساندویچ پانل های ماموتی در صورتی که کارفرمایان آن را سفارش دهند، امکان پذیر است. در مجموع این گونه سازه ها بایستی به نوعی تولید شوند که در مقابل نفوذ گرد و خاک به صورت کامل عایق باشند. هیچ راهی برای نفوذ گردو خاک نباید وجود داشته باشد، چرا که امکانات داخلی این سازه ها باید عاری از هرگونه گرد و خاک باشند.

سیستم برودتی

از نظر سرمایشی، این نوع سازه ها بایستی توانایی بالایی داشته و بتوانند محوطه داخلی را خنک نگه دارند. محلی که سیستم ماینر در آن قرار می گیرد، به دلیل جریان برق و نیروی فشار زیاد برق، گرمای زیادی ایجاد می کند. داخل کانکس بایستی تجهیزاتی وجود داشته باشد که سبب سرد شدن محیط داخلی و حتی ماینر ها شوند.

سیستم تهویه هوا

یکی از مشخصات کانکس فارم ماینینگ سیستم تهویه هوا می باشد. این سیستم برای این سازه ها بسیار حائز اهمیت است، چرا که هوا بایستی در گردش باشد. این سیستم بایستی تمام گرمای ایجاد شده به وسیله سیستم های ماینر را به بیرون ارسال کند. اصولا در این کانکس، فن های بزرگ شش پر یا هشت پر بکار برده می شود.

سیم کشی

سیستم های ماینینگ تقریبا به ۲ امپر برق احتیاج دارند و در سیستم برق کشی سازه بایستی به این مسئله توجه شود. از دکمه های خودکار و ترموستات ایمنی گرمایشی، که امکان متصل شدن به برق ۳ فاز را دارند بایستی استفاده شود. یکی از کلید های مینیاتوری خیلی قوی و کانال راه اندازی شده در این کانکس ها، شبکه UTP می باشد که به شکل CAT6 راه اندازی می شود.

نورپردازی

از دیگر مشخصات کانکس فارم ماینینگ می توان به نورپردازی اشاره نمود. برای سیستم روشنایی این سازه، معمولا لامپ های فلورسنت بکار می برند. سیستم برق کشی در این کانکس روکار است، اگرچه داخل آن داکت هایی با درجه کیفی عالی استفاده می شود.

تجهیزات کانکس فارم ماینینگ

تجهیزات کانکس فارم ماینینگ بایستی در آن قرار داده شوند به شرح زیر می باشند:

  • حسگر های مورد نظر که عمده ترین آنها در حین افزایش دمای سیستم اعلام حریق و یا اطفاء حریق، بکار برده می شوند. این تجهیزات در درون و خارج کانکس راه اندازی می شوند. در موسسات بزرگ یک سیستم کنترل حسگر جهت مراقبت، نگهداری و کنترل حسگر ها راه اندازی می شود. در درون این سازه ها حسگر هایی قرار داده می شود. به این ترتیب موقعی که درب سازه بسته است در صورت وجود کسی یا جسمی در حال حرکت داخل این سازه، آژیر حسگر زده می شود. یا زمانی که درب بسته نشود اعلام می کند. این قابلیت قابل ردیابی روی شبکه های رایانه ای و موبایل می باشد.
  • سیستم نورپردازی کانکس فارم ماینینگ همانطور که قبلا هم ذکر شد اکثر اوقات لامپ های فلورسنت بکار می برد. با توجه به ابعاد سازه تعداد آنها زیاد می شود.
  • رنگ آمیزی سازه دارای رنگ خاص اپوکسی دو جزیی بوده و اکثرا سفید می باشد. به وسیله نقاشان کاربلد و متخصص این کانکس رنگ آمیزی می شود، اگرچه با ملاحظه به تقاضای کاربر رنگ آمیزی می تواند، مطابق رنگ مورد نظر کاربر باشد.

قیمت کانکس فارم ماینینگ

با ملاحظه به بالا و پایین شدن قیمت در وضعیت کنونی کشور، امکان داشتن قیمت مشخص و دقیق برای کانکس فارم ماینینگ وجود ندارد. با در نظر گرفتن  به امکانات خیلی متعدد بکار برده شده در این نوع سازه ها، قیمت معمولا متغیر می باشد. قیمت کانکس فارم ماینینگ در موسسات معتبر بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. همچنین با ملاحظه به درخواست کاربر و هماهنگ با وضعیت، نرخ گذاری می شود. هدف از نرخ گذاری در این نوع سازه ها، کمک به موسسات یا اشخاص حقیقی می باشد که تمایل دارند با ایجاد این اتاقک های سرور به اقتصاد کمک بسزایی کنند.

کانکس فارم ماینینگ چیست

خرید کانکس فارم ماینینگ

مجموعه های معتبر برای رفاه حال کاربران امکان خرید آنلاین و حضوری را برای شما عزیزان فراهم نموده اند. کلیه تجهیزاتی که در این سازه احتیاج دارید را می توانید با مشاوران این مجموعه در میان گذاشته و مشاوران یک شبیه سازی 3D از کانکس شما طراحی می کنند.

چنانچه شما این طرح شبیه سازی شده را قبول کنید، پرسنل این مجموعه تولید سازه را آغاز می کنند. با توجه به ابعاد کانکس و نوع تجهیزات میان

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس