وزن کانکس

اهمیت وزن کانکس 

یکی از مهم ترین عوامل در زمینه انتخاب کانکس ، وزن آن می باشد .وزن کانکس برای سفارش و خرید آن عامل بسیار مهمی است و در قیمت کانکس تاثیر می گذارد. زیرا یک فاکتور اصلی برای حمل و نقل کانکس از محل خریداری شده به محل مورد نظر می باشد. جای دیگری که وزن کانکس اهمیت دارد ، برای اجرا بر روی سازه و استراکچری دیگر  و یا قرار دادن کانکس بر روی طبقات ساختمانی  می باشد.  در ادامه این متن وزن تقریبی انواع کانکس آورده شده که می توانید از آن به عنوان راهنمای خرید استفاده کنید .البته باید توجه شود وزن کانکس برای تولیدکنندگان مختلف کمی فرق دارد و برای همگان ثابت نیست به همین جهت یک وزن تقریبی و میانگین را برایتان اورده ایم. عامل مهم در تفاوت وزن کانکس ها ، تغییر مصالح مورد استفاده است .

کانکس

وزن کانکس و انواع آن

کانکس های تولید شده در کارگاه دارای دو نوع درجه یک ( سنگین ) و درجه دو ( سبک ) می باشند. علت این تفاوت استفاده از آهن آلات سنگین تر بوده که موجب افزایش وزن کانکس می شود.

ما در ادامه این مقاله از سایت مامیس کانکس میخواهیم به طور کلی وزن کانکس های استاندارد را توضیح دهیم منظور از کانکس های استاندارد سازه هایی هستند که امکانات خاص و سفارشی به آن ها اضافه نشده اند و همان امکان اولیه و پیش فرض را دارند.

وزن کانکس 4 متری

این مدل از سازه ها به دلیل سایز کوچکشان از وزن کمتری نیز برخور دار هستند کانکس 4 متری در مدل سبک در ابعاد 2.4*4 متر دارای وزن تقریبی 500 کیلو گرم می باشد. همین کانکس از نوع سنگین دارای وزن 750 کیلوگرم است .

وزن کانکس 6 متری

کانکس های 6 متری که کمی بزرگ تر از مدل قبلی هستند وزن بیشتری دارند به طوری که کانکس 6 متری در مدل سبک در ابعاد 2.4*6 متر دارای وزن تقریبی 800 کیلو گرم می باشد. همین کانکس از نوع سنگین دارای وزن 1000تا 1200 کیلوگرم است .

وزن کانکس 10 متری

کانکس  10متری سبک  در ابعاد 2.4*10 متر دارای وزن تقریبی 1400تا 1600 کیلو گرم می باشد. همین کانکس از نوع سنگین دارای وزن 1700 تا 2000 کیلوگرم است.

وزن کانکس 12 متری

کانکس  12 متری در مدل سبک  در ابعاد 2.4*12 متر دارای وزن تقریبی 1600تا 1800 کیلو گرم می باشد. همین کانکس از نوع سنگین دارای وزن 2200 تا 2500 کیلوگرم است.

وزن کانکس 36 متری

کانکس 36متری سبک  در ابعاد 3*12متر دارای وزن تقریبی 1800 تا 2000 کیلو گرم می باشد. همین کانکس از نوع سنگین دارای وزن 2600 تا 3000 کیلوگرم است.

توجه شود که وزن کانکس ها با اضافه کردن  عواملی همچون حفاظ درب و پنجره یا سرویس بهداشتی و کابینت نسبت به اعداد ذکر شده مقداری تغییر می کند .اعداد بالا فقط برای کانکس های خالص با کف تخته می باشند.

وزن کانکس

جمع بندی

کانکس ها یکی از انواع سازه های جدید اند که  بسیار پر کاربرد می باشند. از جمله مکان های استفاده سازه در راه ها و جاده ها ، مناطق آسیب دیده ، کنار محیط های عمرانی و .. می باشد.
عمال مهم و تاثیر گذار بر کیفیت و قیمت کانکس، وزن آن می باشد. هرچه کانکس سنگین تر باشد، به این معنا است که مواد و آهن های استفاده شده در آن مرغوب تر بوده و استحکام بالایی خواهد داشت، به همین جهت وزن کانکس های سنگین نسبت به کانکس های سبک بیشتر است. با این تفاسیر اگر فکر می‌کنید برای خرید کانکس همچنان سوالاتی در ذهن شما وجود دارد، توصیه می‌کنیم به بخش تماس باما سری بزنید. کارشناسان ما راهنمایی های دقیق و کاملی را در این راستا در اختیار شما قرار خواهند داد.

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس