آشنایی با کانکس سفارتخانه

آشنایی با کانکس سفارتخانه

کانکس سفارتخانه مکانی جهت قرار گرفتن نیرو های امنیتی در کنار درب های سفارتخانه ها می باشد. چنانچه فقط یک بار از کنار این مکان ها گذشته باشید، بدون شک کیوسک های کوچک با رنگ سبز با نوشته پلیس دیپلماتیک توجه شما را به خود جلب نموده اند.

کانکس سفارتخانه معمولا به وسیله مجموعه ای از مهندسین کاربلد و متخصص طراحی و پس از آن ساخته می شود. در میان مدل های گوناگون کانکس و سایر سازه های پیش ساخته، کانکس سفارتخانه قدمت بکارگیری خیلی طولانی دارد. در حال حاضر این کانکس بسیار معروف و کاربردی است.

کوچکترین ابعاد این سازه معمولا 1×1 متر و بزرگترین آن هم 2×2 متر می باشد. معمولا شکل آن ۴ یا ۶ ضلعی می باشد. این کیوسک بایستی پیرامون درب اصلی مجموعه نصب شود. به گونه ای که ورود و خروج را زیر نظر داشته و حتی اجازه ورود به خودروهایی که قصد ورود به مرکز را دارند، ندهند. در بعضی موارد و با توجه به شرایط چنانچه با کانکس هایی روبه رو شدید که به جای بدنه شیشه فقط یک پنجره داشت، یا ابعاد آن بزرگتر از ابعاد گفته شده بود، این جزو موارد خاص می باشد.

آشنایی با کانکس سفارتخانه

انواع کانکس سفارتخانه

کانکس سفارتخانه را در چند مدل زیر می توان سفارش و خرید نمود که عبارتند از:

کارگاهی سبک

به صرفه ترین و ارزان ترین کانکس موجود، این مدل می باشد ‌که در حال حاضر در سازه های عمرانی می توان آن را بکار برد.

کارگاهی سنگین

یکی از انواع کانکس سفارتخانه می توان کانکس کارگاهی سنگین را نام برد. این مدل از آنجاییکه جز کانکس های با دوام و مقاوم هستند معمولا برای تمام عمر قابل استفاده هستند.

کامپوزیتی

این مدل از کانکس ها به دلیل زیبایی و جذابیت چشمگیر به کانکس کامپوزیتی معروف هستند. بدین علت همیشه انتخاب اول موسسات می باشند که توجه زیادی به زیبایی دارند.

کانکس لوکس

از دیگر انواع کانکس سفارتخانه می توان به کانکس لوکس اشاره نمود. همانگونه که از اسم آن مشخص است شیک تر و جذاب تر از مدل کامپوزیتی است. بدنه خارجی از نوع چوب ترمو و نورپردازی های با شکوه اثربخشی زیادی بر روی این زیبایی گذاشته است.

عمده ترین ویژگی های کانکس سفارتخانه

یک کانکس سفارتخانه را می توان با هر نوع خصوصیات و امکاناتی تجهیز نمود. در زیر چندین مورد از این خصوصیات را بیان خواهیم کرد:

سیم کشی برق و تلفن

تیم امنیتی شما جهت اعمال امور خود به انواع سیستم های ارتباطی احتیاج دارند. بدین علت وجود سیم کشی برق و تلفن از خصوصیات عمده یک کانکس نگهبانی می باشد. این خدمات رفاهی لازمه بکارگیری تلفن، اینترنت، بررسی دوربین های امنیتی و … می باشند. اطمینان حاصل نمایید که سیم های برق و تلفن از سطح کیفی و مقاومت زیادی برخوردار باشند تا به راحتی دستخوش صدمه و فرسودگی نشوند.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از امکانات  اصلی این کانکس ها می باشدبا داشتن یک سرویس بهداشتی در درون محوطه کانکس سفارتخانه، تیم امنیتی شما احتیاجی ندارند که ایستگاه نگهبانی را بدون رسیدگی و نظارت رها نمایند. این خصوصیت فرصت های بالقوه را از کسانی که می خواهند آرامش و نظم این مرکز را به خطر بیندازند، می گیرد. اگرچه می خواهید سرویس بهداشتی در این مجموعه ایجاد نمایید ابعاد و سایز این کانکس ها بایستی اندکی بزرگتر از اندازه عادی آن باشد.

جنس بدنه کانکس

در حال حاضر در تولید اکثر کانکس ساندویچ پانل یا پانل دکوراتیو بکار می برند. این نوع پانل ها برای هوای سرد، گرم و یا جهت بکارگیری در آب و هوای مرطوب هم مناسب می باشند. استقامت و دوام زیاد در مقابل ضربه و فشار به همراه ماندگاری طولانی از خصوصیات ابتدایی این متریال می باشد. این کانکس ها چون جزء مکان های کاری حساسی می باشند بایستی در مقابل گلوله، بدنه مقاومی داشته باشند.

ابعاد و سایز استاندارد این کانکس ها

یکی از عمده ترین خصوصیات که بایستی جهت خرید این کانکس به آن توجه نمود ابعاد آن می باشد. در مجموع محدودیت زیادی در تولید این کانکس ها وجود ندارد؛ ولی ابعاد تاثیر زیادی در قیمت، زمان تولید و نحوه جابجایی دارد. حتی الامکان از کانکسی استفاده کنید که جهت جایگیری پرسنل و نصب امکانات مدنظر شما مناسب باشد. اینکه بدون علت بخواهید کانکسی با سایز و ابعاد بزرگ تر یا کوچک تر از نیاز خود بکار ببرید تصمیم عاقلانه ای نیست.

کاربرد کانکس سفارتخانه

همواره کانکس سفارتخانه تنها جهت قرارگیری جلو درب سفارت خانه ها بکار برده نمی شود. اغلب خیلی از موسسات و مجموعه ها این تاسیسات را جهت کانکس نگهبانی یا حراست موسسه خود خریداری می کنند. زیرا که از نظر سایز و شکل برای این گونه کاربری هم مناسب می باشد. از دیگر کارایی این کانکس هم می توان اتاق رسیدگی یا کنترل سیستم های بزرگ را نام برد. همچنین می توان به منزله کانکس پلیس جهت برقراری آرامش در یک مکان استفاده کرد که در این وضعیت امکان دارد ابعاد آن در قیاس با کانکس سفارتخانه بزرگتر باشد.

آشنایی با کانکس سفارتخانه

قیمت کانکس سفارتخانه

چنانچه در پی خرید کانکس سفارتخانه هستید قطعا قیمت یکی از موارد عمده برای شما می باشد. اگرچه لازم است انتخاب خود را در این حیطه به قیمت محدود نکنید ولی نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. با ملاحظه به متغیر های متنوعی که در قیمت این محصول اثر گذار هستند نمی توان قیمت کانکس  مشخص و ثابتی تعین کرد. این ساختار در نظر گرفت. با این وجود می توان در خصوص المان های مهم صحبت کرد که حداکثر تاثیر را در کم یا زیاد کردن هزینه فروش این نوع کانکس دارند.

ابعاد و سایز کانکس

هر چقدر که ابعاد این کانکس بزرگتر باشد معمولا متریال و زمان بیشتری جهت ساخت ان نیاز است. مسلما این مسئله به صورت مستقیم بر هزینه ساخت کانکس اثر می گذارد. بدین علت پیشنهاد می شود که کیوسکی بزرگتر از احتیاج خود تهیه نکنید تا بتوانید هزینه های ساخت را به حد قابل توجهی کاهش دهید.

جنس کانکس

در تولید این مدل کانکس ها از متریال متنوعی استفاده می شود که به صورت مستقیم بر قیمت پایانی آن اثر می گذارند. برای مثال قیمت کانکس سفارتخانه ساندویچ پانل نسبت به قیمت کانکس با بدنه فلزی معمولی بیشتر است. با این حال پیشنهاد می شود که جهت ممانعت از فرسودگی فوری بدنه و فراهم نمودن وضعیت مناسب برای تیم امنیتی، در تولید کانکس از متریال مرغوب و با کیفیت بهره ببرید.

تاسیسات کانکس

این کانکس ها به تاسیساتی چون لوله کشی آب، سیم کشی برق، تلفن، امکانات حرارتی و برودتی و … نیاز دارند. هر چه تعداد امکانات بکار برده شده در یک کانکس بیشتر و از سویی سطح کیفی آن ها بیشتر باشد قیمت کانکس سفارتخانه هم افزایش می یابد.

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس