الاچیق پشت بام

انواع آلاچیق پشت بامی + قیمت هر کدام

در ساخت سازه های امروزه و کاسته شدن متراژ خانه ها ساخت انواع آلاچیق پشت بامی از نظر معماران و مهندسین بسیار کاربردی شده است. چرا که وجود یک فضای دنج و صمیمی برای خانواده و دوره همی های دوستانه می تواند شلوغی شهر و دغدغه های روزمره را از ذهن انسان پاک کند.

طراحی آلاچیق پشت بامی هم برای ساختمان ها و هم برای منازل ویلایی قابل استفاده است. همچنین جهت طراحی و ساخت این ایده بکر نیاز به کمی هزینه دارد. در ادامه مطالب بیشتر با انواع آن و پارامتر های موثر بر قیمت این طرح نوین خواهیم پرداخت.

معرفی آلاچیق پشت بامی

آلاچیق پشت بامی زیر مجموعه روف گاردن می باشد که امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. قبلا این طرح ها در حیاط، فضای باز و ویلا اجرا می شدند. اما گسترش شهر نشینی و انتظار ساکنین شهر برای داشتن یک فضای مناسب و ایده آل در ساختمان خود، طراحان ساختمان را وا داشتن این طرح را در پشت بام منازل مسکونی اجرا کنند.

امروزه با اجرای این طرح ناب علاوه بر داشتن فضایی زیبا از آن استفاده های متنوعی می کنند. وجود یک مکان استراحت برای گذراندن وقت توسط خانواده می تواند همانند گذشته اعضای خانواده را به هم نزدیک کند. همچنین این اقامتگاه های کوچک مانند یک سرپناه عمل می کند. وجود سقف این طرح علاوه بر زیبایی سبب می گردد آنچه در زیر سقف قرار دارد را از باران، برف و غیره در امان نگه دارد.

بیشتر بخوانید: ساخت الاچیق فلزی با کمترین قیمت

انواع آلاچیق پشت بامی

انواع الاچیق پشت بامی

امروزه آلاچیق پشت بامی از تنوع و مدل های متنوعی برخوردار است. می توانید با توجه به نوع کاربردی که می خواهید از آن داشته باشید هر نوع مدل و یا طرحی را اجرا نمایید. هرچند با گذشت مدت زیادی از مدل های سنتی اما همچنان طرح های سنتی و کلاسیک در بورس ساخت قرار دارند.

برای آشنایی بیشتر با انواع آلاچیق پشت بامی در ادامه مطالب انواع آن را با پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت آنها را بیان خواهیم کرد.

مدل چوبی

از رایج ترین و پرکاربردترین مدل آلاچیق پشت بامی، مدل چوبی ست. استفاده از چوب می تواند ایده ی جالب برای این سازه باشد. چرا که چوب علاوه بر داشتن دکوری زیبا می تواند شما را بیشتر به طبیعت نزدیک کند و حس آرامش بخشی را به شما ب دهد. برای آگاهی از قیمت آلاچیق پشت بامی مدل چوبی بهتر است استعلامی از بهای چوب داشته باشید. چرا که علاوه بر هزینه ساخت و اجرای طرح، نرخ چوب مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی آن است.

مدل فلزی

آلاچیق پشت بامی مدل فلزی از عمر مفید و استحکام بالایی برخوردار است. این مدل در هر مکانی قابل استفاده است. با توجه شرایط جغرافیایی ایران و وجود چهار فصل این مدل می تواند هم در برابر گرما، سرما، باران و برف برای سالهای طولانی همچنان پابرجا باشد.

بیشتر بخوانید: مزایای الاچیق فلزی

اما شاید فکر کنید این مدل به دلیل عدم سازگاری با رطوبت احتمال زنگ زدگی آن زیاد باشد. برای این مشکل بیشتر آن را به صورت شیروانی طراحی و اجرا می کنند و از رنگ های زده زنگ استفاده می شود. شیروانی آلاچیق پشت بامی مدل فلزی از سفال، صفحه گالوانیزه و غیره درست می شود. قیمت این مدل به فلز استفاده شده در آن بستگی دارد. اگر مقدار فلز بکار رفته در آن بیشتر باشد هزینه ساخت آن افزایش می یابد. همچنین متراژ اجرای این مدل می تواند پارامتر موثر دیگری باشد که شما با محاسبه دقیق آن می توانید با بودجه کافی اقدام به طراحی و اجرای این طرح نمایید.

مدل سیمانی

امروزه آلاچیق پشت بامی، مدل سیمانی را هر جایی می توان یافت. این مدل به دلیل طرح های زیبایی که به آن داده می شود بسیار کاربردی شده است. همچنین مقاومت بالا و استحکام در برابر تغییرات جویی می تواند بهترین گزینه برای اجرای یک استراحتگاه در پشت بام باشد. مصالحی چون سیمان، ماسه، آهن های ساخت اسکلت و حق الزحمه طراحی و اجرای آن می تواند قیمت نهایی این مدل را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: مراحل ساختمان سازی

مدل پیش ساخته

آلاچیق پشت بامی پیش ساخته شده مدل بسیار زیبا و شکیل و قابل حمل است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. همچنین برای افرادی که زمان کافی برای اجرای طرح های قبلی که بیان شد ندارند می توان مدل پیش ساخته بهترین گزینه برای آنها باشد. این مدل با توجه به نوع طرح و مصالح استفاده شده در آن و هزینه مونتاژ می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین نوع خانه پیش ساخته را نیز مطالعه کنید.

مدل شیشه ای

آلاچیق پشت بامی شیشه ای برای افرادی که می خواهند کل فضای اطراف خود را در کنترل داشته باشند بسیار مناسب است. استفاده از شیشه سکوریت در این مدل این اطمینان را به خریداران می دهد که احتمال شکستن آن بسیار کم است. همچنین در برابر ضربه های ناگهانی بسیار مقاوم می باشد. وجود طرح و رنگ های متنوع در شیشه سکوریت حق انتخاب را برای صاحبان ایده زیاد کرده است و افراد می توانند از هر رنگی برای آلاچیق خود استفاده کنند. به دلیل استفاده از شیشه سکوریت در کل فضای آلاچیق و در امان بودن در برابر هوای سرد و گرم در تمام ساعت های شبانه روز می تواند بهترین انتخاب باشد.

الاچیق پشت بامی شیشه ای

قیمت مدل شیشه ای به شیشه سکوریت و قالب های نگهدارنده آن بستگی دارد. با استعلام از قیمت این شیشه می توان حدود ۵۰ درصد بهای تمام شده آن را پیش بینی کرد.

عوامل موثر بر قیمت آلاچیق پشت بامی

پارامتر های زیر هر کدام می تواند فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر قیمت نهایی آلاچیق پشت بامی باشند:

آیا پشت بام شما توانایی اجرای این طرح را دارد؟ میزان فضایی که می خواهید برای اجرای طرح مورد نظر اختصاص دهید چقدر است؟ موقعیت جغرافیای که در آنجا زندگی می کنید چگونه است؟ بی شک انتخاب هر مدل از این ایده باید متناسب با متراژ پشت بام و شرايط جویی شما باشد.

برای مثال در شمال ایران مدل چوبی بهترین گزینه است. انتخاب مدل و مصالح بکار رفته در هر یک می تواند قیمت تمام شده طرح شما را تغییر دهد. انتخاب مدل و اجرای تزئینات آن می توانند پارامتر مهم دیگر بر قیمت نهایی آلاچیق پشت بامی باشند. اجرای سبک های مدرن، سنتی، کلاسیک و غیره هر چند ساده باشند اما می توانند گران بها تمام شوند.

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس