کانکس اتاق سیگار

کانکس اتاق سیگار و فواید استفاده از آن در ساختمان ها

کانکس اتاق سیگار، سازه پیش ساخته با ابعاد بزرگ و کوچک است که در محیط‌های پرخطر و مجامع عمومی نصب می‌شود.

استفاده از این نوع کانکس‌ها در این مکان‌ها فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید؛ در این مقاله تصمیم داریم که شما را با کانکس اتاق سیگار آشنا کنیم، بنابراین تا آخر این مقاله همراه ما بمانید. همچنین اگر قصد خرید این نوع از خانه های پیش ساخته رو دارید پیشنهاد میکنیم حتما صفحه قیمت انواع کانکس ما را مشاهده کنید.

کانکس اتاق سیگار چیست؟

کانکس اتاق سیگار (Smoking room) همان طور که از اسم آن مشخص است، اتاق یا محفظه‌ای شیشه‌ای برای استعمال دخانیات به خصوص سیگار برای افراد سیگاری است.

دلیل طراحی این سازه پیش ساخته، مشکلاتی بود که افراد سیگاری برای سایر افراد در مکان‌های عمومی، مراکز خرید،مجتمع‌های تفریحی و… ایجاد می‌کردند؛ حتی در بسیاری از مواقع سیگار کشیدن آن‌ها موجب آتش‌سوزی و منفجر شدن مکانی می‌شد.

کانکس‌های اتاق سیگار شیشه‌ای دارای ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: کانکس اتاق کنترل

معمولاً کانکس اتاق سیگار در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، در گوشه یا پشت سالن در محوطه باز قرار می‌گیرد؛ اما در مجتمع‌های تجاری، کانکس اتاق سیگار معمولاً در پارکینگ یا زیر زمین قرار می‌گیرد و برای تهویه هوای آن از یک کانال مخصوص استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید زمانی که این محفظه در محوطه‌ای باز قرار می‌گیرد، احتیاج به کانال تهویه مطبوع ندارد. در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها، کانکس اتاق سیگار در جایی قرار می‌گیرد که مقابل دید همه‌ی عموم نباشد ولی در جایی هم نیست که کسی نتواند آن را ببیند.

معمولاً این سازه‌ها در فرودگاه‌ها در کنار راه‌پله یا با کمی فاصله در کنار سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند. در بعضی مجتمع‌ها و هتل‌های بین‌المللی برای حفظ سطح خود، بر روی پشت‌بام کانکس اتاق سیگار را قرار می‌دهند.

فواید استفاده از کانکس اتاق سیگار

شاید در ظاهر کانکس اتاق سیگار یک فضا با کاربری غیرضروری به نظر بیاید، اما استفاده از این کانکس‌ها در محیط‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارند.

  • با نصب کانکس سیگار در فضاهای مختلف صنعتی و تجاری، افرادی که عادت به استعمال دخانیات دارند می‌توانند به راحتی در کانکس سیگار به استعمال دخانیات مشغول شوند، بدون اینکه خطر و مشکلی برای افراد غیرسیگاری و آن مکان ایجاد کنند.
  • بدون شک برای همه‌ی ما پیش آمده است که در هنگام بودن در یک مجتمع تجاری یا اداری، دود و بوی نامطبوع سیگار افراد وارد دستگاه تنفسی و گلویمان شده باشد؛ در این لحظه حتما این موضوع باعث آزار و اذیتمان شده است.
  • اگر مشکل تنفسی هم مانند آلرژی یا آسمم داشته باشیم، این موضوع بیشتر باعث آزار ما می‌شود.
  • به همین دلیل امروزه بسیاری از مجتمع‌های اداری و تجاری برای آسایش و راحتی مردم غیرسیگاری از کانکس‌های اتاق سیگار استفاده می‌کنند؛ همچنین با استفاده از این کانکس‌ها از پخش شدن بوی نامطبوع سیگار در فضا جلوگیری می‌کنند.
  • یکی از پرخطرترین مجموعه‌هایی که به طور اکید کشیدن سیگار یا حتی استفاده از فندک داخل آن منع شده است، پالایشگاه‌ها هستند؛ پالایشگاه ها به دلیل اینکه مملو از مواد اشتغال‌زا نفتی و غیرنفتی هستند، با کوچک‌ترین جرقه منفجر می‌شوند.
  • یکی از فواید کانکس اتاق سیگار، استفاده از آن در پالایشگاه‌ها است؛ چون همانطور که متوجه شدید کشیدن سیگار و استفاده از فندک و.. در فضای آن‌جا ممنوع است.
  • اگر کسی عادت به کشیدن سیگار دارد، می‌تواند در اتاقک سیگار این کار را انجام دهد تا امنیت پالایشگاه و کارکنانش به خطر نیفتد.
  • از فواید دیگر کانکس اتاق سیگار می‌توان به تمیز ماندن محیط اشاره کرد؛ اگر یک فرد در هر جایی که دلش می‌خواهد سیگار بکشد، خاکستر سیگار در همه جا پخش می‌شود که تمیز کردن روزانه محیط مجتمع‌های بزرگ کار بسیار سختی است.
  • بنابراین با استفاده از این کانکس‌ها، دیگر لازم نیست نگران کثیف شدن محیط مجتمع‌ شوید؛ زیرا دیگر همه‌ی افراد سیگاری در یک‌جا سیگار می‌کشند و می‌توان هر روز به راحتی آن‌جا را تمیز کرد.
  • از کانکس اتاق سیگار می‌توان در مکان‌های مانند مجتمع‌های تجاری، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، فرودگاه‌ها و پایانه‌ها، پالایشگاه ‌ها و اداره‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کانکس هوشمند

مزایای کانکس اتاق سیگار

مشخصات فنی کانکس اتاق سیگار

​​​​​​کانکس  اتاق سیگار دارای تعدادی شاسی است که برای تولید این شاسی‌ها از تیرآهن سنگین ۱۴ الی ۱۶ استفاده می‌کنند؛ برای ساخت ستون‌های این کانکس از پروفیل‌های سنگین با ضخامت ۲ میلی‌متر استفاده می‌شود.

دیوارهای این سازه معمولاً از شیشه‌های سکوریتی ساخته می‌شوند تا فضای داخلی کانکس از بیرون مشخص باشد و همچنین فرد در هنگام قرار گرفتن در کانکس سیگار بتواند بیرون را مشاهده کند و احساس خفگی به او دست نزند.

درب ورودی کانکس اتاق سیگار نیز از شیشه سکوریت با یراق‌هایی از جنس استیل ساخته شده است. برای این که هنگام نظافت کف کانکس سیگار اذیت نشوید، از ورقه‌های آلومینیومی یا کامپوزیتی با ضخامت ۱۸ میلی‌متر استفاده می‌کنند.

بخشی از نمای سازه‌ی این کانکس، با ورقه‌های کامپوزیتی پوشانده شده است؛ در بیشتر مواقع رنگ این قسمت‌ها سرمه‌ای است که البته می‌توان بر اساس سلیقه مشتری از رنگ‌های دیگر استفاده شود.

ابعاد کانکس  اتاق سیگار بین ۹ تا ۱۲ متر است که بر اساس نظر مشتری این ابعاد تغییر می‌کند؛ البته ابعاد کانکس بر اساس مکانی که در آن قرار می‌گیرد تعیین می‌شود، برای مثال در فرودگاه بین‌المللی ابعاد کانکس سیگار به سی متر می‌رسد.

در این کانکس برای انتقال هوای داخل به بیرون، از فن تهویه هوا استفاده می‌شود؛با این فن تهویه هوا از ایجاد خفگی به دلیل انباشته شدن دود سیگار در کانکس جلوگیری می‌شود.

در بخش داخلی این کانکس برای راحتی افراد از میزها و صندلی‌هایی برای نشستن استفاده می‌کنند؛ تعداد این صندلی‌ها و نوع جنس آن‌ها، به سلیقه و نظر مشتری بستگی دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به اهمیت استفاده از کانکس اتاق سیگار پی بردید؛ حال اگر قصد خرید کانکس اتاق سیگار را دارید، می‌توانید برای خرید مجموعه ما را انتخاب کنید.

مجموعه ما سال‌های زیادی است که در تولید انواع کانکس از جمله کانکس اتاق سیگار فعالیت دارد و در این مدت فعالیت توانسته است باکیفیت بالا و قیمت مناسب، توجه خریداران زیادی را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: کانکس رستوران سیار

برای سفارش و اطلاع از قیمت کانکس اتاق سیگار، تنها کافی است با شماره تماس مجموعه ارتباط برقرار کنید تا پشتیبانی مجموعه ما پاسخگویی سوالات شما باشد.

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس