کانکس کارگاهی

انواع کانکس کارگاهی و ابعاد آن ها(چرخدار و ثابت)

کانکس ها امروزه جای بیشتر سازه های سنتی را گرفته و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از کانکس کارگاهی در بعضی از پروژه های ساختمانی و یا پروژه هیت عمرانی باعث کاهش هزینه ها در این بخش شده است. در این مقاله با این کانکس و ویژگی های آن بیشتر آشنا می شوید.

کانکس کارگاهی چیست؟

کانکس ها یا سازه های پیش ساخته ساده ای که معمولا برای اسکان کارگران پروژه و یا ادارات در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند به آن ها کانکس کارگاهی می گویند که از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه ترین نوع کانکس هستند که ما آنها را به انواع سبک و سنگین دسته بندی کرده ایم و با مطالعه این مثاله می توانید بهترین را نوع را نسبت به نیاز خود انتخاب کنید.

معمولا در محل هایی که پروژه های ساختمانی در حال احداث باشند از کانکس کارگاهی به دلایل مختلفی بهره برده می شود. استفاده از این نوع کانکس ها به چند دلیل مهم صورت می گیرد اما مهم ترین علت استفاده از این کانکس ها شاید حمل و نقل ساده و سرعت در ساخت و مونتاژ آن باشد.
این سازه ها در ابعاد مختلف با توجه به تعداد افرادی که قصد استفاده از آن را دارند تولید می شود. همچنین امکانات این سازه نیز با توجه به نوع کاربری آن متفاوت است. بعضی از کانکس های کارگاهی برای اسکان کارگران این پروژه ها در نظر گرفته می شود. این گونه معمولا دارای بیشترین امکانات رفاهی و زندگی برای این افراد است. اما در صورتی که از کانکس کارگاهی تنها برای برگزاری جلسات و یا دفاتر کار استفاده شود داشتن امکانات رفاهی در حد بالا زیاد مد نظر قرار نمی گیرد.

کانکس کارگاهی

 

ویژگی های کانکس های کارگاهی

یکی از دلایل که در محل پروژه های عمرانی و یا پروژه های در حال ساخت از کانکس کارگاهی استفاده می شود اسکان کارگران در محل پروژه است. برای همین این سازه ها باید دارای بیشترین ویژگی و امکانات برای زندگی باشند. از مهمترین ویژگی هایی که این کانکس ها را برای زندگی مناسب می نماید مقاومت بالا و عمر زیاد این سازه ها است. اسکلت و شاسی این کانکس ها از تیر آهن با ضخامت و قطر زیاد تولید شده است برای همین استقامت آن ها در مقایسه با کانکس هایی نظیر کانکس اداری و یا مطبوعاتی بسیار زیاد است.

اتصالات کانکس کارگاهی نیز همانند بدنه از نوع مقاوم و جوشی است که آن را در برابر انواع صدمات و آسیب ها مقاوم می کند. کانکس کارگاهی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، سرما و گرما، آلودگی و حشرات دو بار قیرپاشی و قیر گونی می شود. کف کانکس نیز برای مقاوم سازی و عدم نفوذ رطوبت از تخته استفاده شده است.

انواع کانکس کارگاهی

این سازه ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و شرایط خود می توانید در بهترین شرایط ممکن از مامیس، کانکس کارگاهی را خریداری کنید. همانند دیگر محصولات این شرکت سازه های کارگاهی نیز در مدل و ابعاد مختلف تولید میشوند که قیمت هرکدام با یکدیگر متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در ادامه نیز همراه ما باشید.

معمولا این نوع کانکس ها از نوع سبک و در ابعاد مشخص تولید می شوند. اما بسته به نظر مشتری می توان هر قسمت کانکس کارگاهی را به دلخواه تغییر داد.

کانکس های سبک کارگاهی نوع بسیار رایج آن است. اما در بعضی از مواقع کانکس کارگاهی سنگین نیز در محل پروژه ساخته می شود که به آن کانکس اجرا در محل نیز میگویند. در این نوع ضخامت و قطر تیرآهن مصرفی بسیار بیشتر بوده و وزن بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

کانکس های کارگاهی در انواع ساندویج پانل و سادینگ تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

کانکس کارگاهی سنگین

علت اینکه این کانکس پیش ساخته را کانکس سنگین کارگاهی می نامند به دلیل مصالح و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن است. همانند آهن سنگین به کار رفته در ساخت و به عنوان شاسی می باشد.

این کانکس برای پروژه های بسیار بزرگ که سال های سال اتمام آن طول خواهد کشید و کارفرما یا پیمانکار قصد دارد سال های طولانی از این سازه جهت اسکان کارگران و کارکنان در محل احداث پروژه استفاده نماید مناسب است و پیشنهاد کارشناسان مامیس نیز استفاده از این مدل است چرا که در صرفه جویی هزینه ها بسیار موثر خواهد بود.

همچنین بخوانید: کانکس 12 متری

کانکس کارگاهی

مشخصات کانکس کارگاهی

برخی از مشخصات کانکس کارگاهی سنگین به شرح زیر است:

  • استفاده از تیرآهن 16 در شاسی
  • اسکلت بدنه این سازه از پروفیل های 40در40 با ضخامت 2میلیمتر هستند
  • کف این سازه از چوب های ضد رطوبت با رویه هایی از پی وی سی هستند
  • نسبت به ابعاد آن از پنجره هایی با جنس UPVC در تعداد مختلف استفاده شده است

کانکس کارگاهی سبک

گاهی اوقات خرید یک سازه موقت برای چند ماه برای استفاده با حداقل هزینه مهم است، مانند استفاده از کارگاه های کوچک که در عرض چند ماه یا حداکثر یک سال و نیم پس از پروژه تکمیل می شود. در این موارد، پس از اتمام ساختمان، از کمپ های کار یا دفاتر پروژه استفاده نمی شود و باید جابجا کرده یا به فروش برسد. در چنین مواقعی برای کاهش هزینه های اولیه تجهیزات کارگاهی استفاده از کانکس سبک کارگاهی مقرون به صرفه است و که در ساخت آن از مصالح سبک استفاده شده است نکته ای که وجود دارد و باید به آن دقت کنید اسن است که حداقل تا دو سال به کار خود ادامه می دهد. اگر در شرایط خوبی نگهداری شود همچنین می توان از آن برای چندین سال استفاده کرد.

برخی از مشخصات کانکس کارگاهی سبک به شرح زیر است:

  • از تیر آهن 14 برای شاسی استفاده میشود
  • اسکلت آن از پروفیل 40در40 با ضخامت 1 میلیمتر است
  • کف آن همانند مدل سنگین از چوب ضد رطوبت است ولی با این تفاوت که ضخامتش 16 میلیمتر است
  • و…

کانکس کارگاهی

مزایای کانکس کارگاهی

  1. جنس بدنه و سقف از متریال مقاوم و با کیفیت تولید شده است.
  2. برای عایق کاری کانکس های کارگاهی از فوم های مرغوب با دانسیته بالا استفاده می شود.
  3. بدنه و کف دو بار قیر گونی می شود.
  4. ورق های مصرفی در این نوع از نوع ورق خمکاری شده است.
  5. دیواره ها و سقف قابل شستشو و ضد آب می باشند.
  6. درب و پنجره ها در کانکس کارگاهی از نوع دو جداره و ضد سرقت می تواند نصب شوند.
  7. ابعاد در این کانکس ها قابل تغییر و به دلخواه مشتری قابل تولید است.
  8. برای سیستم برق کشی سازه از انواع کلید و پریز و کنتور مینیاتوری در آن می توان نصب نمود.
  9. مقاوم در برابر زلزله، نور خورشید و باران و برف

قیمت کانکس کارگاهی

قیمت کانکس کارگاهی به عوامل مختلفی بستگی پیدا می کند. اما چند عامل مهم تعیین کننده قیمت نهایی این سازه است. که شما کاربران عزیز بهتر است جهت اطلاعات بیشتر در این رابطه از صفحه قیمت کانکس استفاده کنید.

فروش کانکس کارگاهی

برای خرید کانکس در انواع مختلف با متریال های با کیفیت و مرغوب می توانید به سایت ما مراجعه و نسبت به سفارش نوع کانکس مورد نیاز خود اقدام فرمایید. برای دریافت لیست قیمت و نحوه ثبت سفارش می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری نیز اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کانکس می توانید با مراجعه به سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس