کانکس دندانپزشکی

کانکس دندانپزشکی

کانکس دندانپزشکی یکی از انواع کانکس های از پیش ساخته به منظور ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در مناطق محروم، دورافتاده و بدون امکانات است. امروزه کانکس های دندانپزشکی در انواع پیشرفته تری نسبت به گذشته طراحی و تولید شده و از امکانات بیشتری برخوردار می باشند. کانکس های دندانپزشکی در ابعاد مختلفی طراحی شده و با تجهیز امکانات پایه در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. به منظور آشنایی بیشتر با ویژگی های فیزیکی، امکانات و خرید کانکس دندانپزشکی با ما همراه باشید.

کانکس به سازه ای از پیش ساخته شده با استفاده از دیوار و سقف های تهیه شده از ساندویچ پنل گفته می شود که انواع مختلفی داشته و در ابعاد متفاوتی طراحی و تهیه خواهد شد. کانکس های موجود در بازار مصرف به دو شکل تولید شده در کارخانجات سازنده و یا مونتاژ شده در این کارخانجات در اختیار کاربران قرار گرفته و متناسب با نوع خدمات در نظر گرفته شده، از امکانات مقدماتی و پیشرفته برخوردار خواهند بود. در این بین کانکس های مورد استفاده در ارائه خدمات پزشکی از کاربرد بسیار زیادی برخوردار بوده و معمولا به منظور راه اندازی و ارائه خدمات پزشکی، تزریقاتی، دندانپزشکی و درمان های سرپایی در مناطق محروم، دور از دسترس و آسیب دیده از بلایای طبیعی نصب دائم و یا موقت خواهند شد.

 

کانکس دندانپزشکی

کانکس دندانپزشکی چیست؟ و چه کاربردی دارد

کانکس دندانپزشکی به سازه ای از پیش ساخته در ابعاد مختلف گفته می شود که مجهز به امکانات ابتدایی مورد نیاز ارائه خدمات دندانپزشکی بوده و در بیشتر موارد به منظور ویزیت و انجام خدمات مختلف دندانپزشکی مانند معاینه سلامت دهان و دندان، مراحل مختلف ترمیم، عصب کشی و گاها جرمگیری دندان ها در مناطق محروم و دور از دسترس امکانات پزشکی نصب خواهند شد. البته باید توجه داشت که امکان انجام خدمات پیشرفته، جراحی های لثه، ساخت پروتزهای دندانی و عصب کشی های چند مرحله ای در کانکس های سیار دندانپزشکی وجود نداشته و در این شرایط بیمار به مراکز مجهزتر مانند کلینیک های دندانپزشکی، مراکز درمانی و بیمارستان ها ارجاع داده خواهند شد.

 

کانکس دندانپزشکی

ویژگی های کانکس دندانپزشکی

کانکس های سیار دندانپزشکی مجهز به یک میز کوچک جهت معاینه اولیه بیمار، یک یا دو یونیت دندانپزشکی بسته به فضای کانکس، یک یا دو ترالی چند کشو و یک یا دو عدد تابوره است. تجهیزات مورد نیاز خدمات دندانپزشکی نیز با استفاده از دستگاه های کوچک اتوکلاو استریل شده و در اختیار دندانپزشک قرار خواهند گرفت. به دلیل نیاز به تجهیزات پیشرفته تر، کنترل دقیق تر بیمار در حین درمان، لزوم استفاده از دستگاه های لابراتواری و سایر مواد مورد نیاز در ساخت پروتز های دندانی، امکان انجام خدمات پیشرفته تر و جراحی‌های لثه در کانکس های دندانپزشکی سیار وجود نخواهد داشت.

 

کانکس دندانپزشکی

مشخصات فنی کانکس دندانپزشکی چیست؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشخصات و ویژگی‌های فنی فروش کانکس دندانپزشکی مانند سایر کانکس های مورد استفاده در ارائه خدمات پزشکی، توجه به نظافت و کنترل آلودگی و فضای داخل کانکس است. بدین منظور دیواره و سقف کانکس های مورد استفاده در ارائه خدمات دندانپزشکی از دیوارپوش های pvc تهیه شده و از امکان شستشوی مداوم و گندزدایی با ترکیبات ضدعفونی کننده برخوردار می باشند. توصیه می شود کفپوش های کانکس خریداری شده به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی، از سازه های ضد آب و رطوبت بوده و امکان شستشوی داخل فضا را برای کاربران فراهم خواهد آورد. چگونگی تامین آب و برق کانکس به منظور کارکرد یونیت های دندانپزشکی یکی دیگر از ویژگیهای بسیار مهم کانکس های دندانپزشکی است. مخزن آب و چاه به منظور ساکشن از دیگر ویژگی های بسیار مهم در طراحی و ساخت این نوع از کانکس های سیار بوده و مکان ارائه خدمات را برای کاربران و متقاضیان فراهم خواهد آورد.

 

کانکس دندانپزشکی

قیمت کانکس های دندانپزشکی

یکی از مهم ترین سوالات رایج در خصوص خرید و تهیه کانکس های دندانپزشکی، قیمت خرید این سازه است. پیش از هر چیزی باید توجه داشت که قیمت کانکس بستگی به پارامترهای مختلفی مانند جداره های سقف و دیوار سازه، جنس کفپوش ها و قابلیت شست و شو، برخورداری و یا عدم برخورداری از تخته های ضد آب در کف و دیوار سازه، ابعاد کانکس، سرویس بهداشتی و بسیاری از امکانات دیگر خواهد داشت. عکس کانکس های دست دوم در مقایسه با کانکس های تازه مقرون به صرفه تر بوده و احتیاج به پرداخت هزینه‌های کمتری خواهد داشت. توصیه می‌شود به منظور اطلاع از قیمت، امکانات و نصب کانکس دندانپزشکی با شرکتهای معتبر کانکس سازی و یا مونتاژ قطعات از پیش ساخته کانکس مشورت نموده و از خرید کانکس های غیر مجهز و ارزان قیمت اجتناب نمایید.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس