کانکس خارجی

انواع کانکس خارجی چیست و چه کاربردی دارد؟

با انواع کانکس خارجی آشنا شوید

کانکس درلغت به معنای بنای قابل حمل است، کانکس‌ها ساختمان‌های پیش ساخته‌ای هستند که حداقل چهاردیوار، یک سقف و یک کف دارند. این بناهای پیش ساخته در موارد مختلف و گوناگونی به کارمی‌روند و از کیوسک مطبوعاتی تا خانه‌های ویلایی به طورگسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند.

درحقیقت کانکس‌ جایگزینی برای خانه‌های سنتی هستند، آن‌ها درمواردی که افراد تمایل یا امکان ساخت یک بنا را به شکل سنتی ندارند به‌کارمی‌روند. مواد و مصالح ساخت کانکس معمولا درکارگاه‌ها سرهم بندی می‌شود و به صورت چندقطعه به محل موردنظر منتقل می‌شود.

در مواردی که مکان قابلیت ساخت و ساز سنتی را ندارد و یا هزینه‌ی این‌سبک بیشتر ازتوان مالک است معمولا کانکس یا کیوسک گزینه‌ی بهتری است. این‌نوع بنا به دوحالت چرخ‌دار و ثابت طراحی می‌شود که موارد مصرف متفاوتی دارند. البته درجهت کاهش هزینه کانکس‌های دست دوم با سال ساخت‌ها و امکانات متفاوت هم برای خرید کانکس و فروش کانکس نیز موجود هستند.

همچنین بخوانید: قیمت انواع کانکس 12 متری دست دوم

کانکس خارجی

کاربرد کانکس های خارجی

همان‌طور که گفته شد، کانکس‌ها موارد مصرف متعددی دارند، به همین جهت چند نوع از موارد کاربرد و انواع کانکس خارجی به اختصار توضیح داده می‌شود:

کانکس نگهبانی؛ کم هزینه ترین انتخاب

کیوسک‌های کانکس نگهبانی دارای ویژه‌های خاص خود هستند، آن‌ها معمولا در ابعاد کوچکی طراحی می‌شوند، حتما دید و تسلط وسیعی به محیط دارند و عایق گرما و سرما هستند. معمولا این‌کیوسک‌ها، در ورودی ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها یا هرمکانی که احتیاج به حراست دارد، قرارمی‌گیرد و انواع دست دوم آن به راحتی پیدا می‌شود.

کانکس ویلایی؛ رویایی، جذاب و کم هزینه

کانکس ویلایی مشابه یک خانه‌ی سنتی ویلایی است و از کلیه‌ی امکانات برخوردار است. تفاوت‌های اصلی آن با موارد ساخت سنتی در قیمت بنا، مواد به کاررفته درآن، قابلیت حمل و جابه‌جایی و مقاومت دربرابر بلاهای طبیعی به ویژه زلزله است. کانکس ویلایی طرفداران زیادی دارد اما باید درنظر داشته باشید که از این بنا به عنوان سرمایه‌گذاری نمی‌توانید استفاده کنید و درهنگام فروش قیمت آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

کانکس مدرسه؛ بهترین انتخاب سریع

درمناطق صعب العبور یا در مناطق محرومی که هزینه‌ی ساخت مدرسه برای آن‌ها زیاد است، معمولا از کانکس مدرسه استفاده می‌شود. این کانکس‌ها عایق صدا و دما هستند و دربرابر بلاهای طبیعی مقاومت بالایی دارند. بیشترین کاربرد این نوع کیوسک معمولا در مناطق کویری و کوهستانی است.

کانکس سرویس بهداشتی؛ در دسترس‌ترین سازه

کانکس سرویس بهداشتی در دونوع ثابت و متحرک طراحی شده و در حالت‌های تک کابین، دوکابین و چندکابین ارائه می‌شود. این‌موارد در مکان‌هایی که امکان ساخت مکان ثابت را ندارند و یا به صورت متحرک در سطح شهر و خارج شهر مورد استفاده قرارمی‌گیرد. دربرخی موارد در کنار سرویس بهداشتی حمام هم طراحی می‌شود.

کانکس فروشگاه؛ مناسب برای خریدی فوری

کانکس فروشگاهی را در نقاط مختلف شهرهای کوچک و بزرگ برای فروش مطبوعات و خوراکی می‌بینیم. دراین نوع کانکس قفسه بندی و محل ارائه کالا اهمیت زیادی دارد به همین منظور معمولا از نوع ساندویچ پنل برای ساخت آن استفاده می‌شود. درمواردی و درصورت تمایل سفارش دهنده، این کانکس مجهز به سرویس بهداشتی هم می‌گردد.

کانکس اداری؛ کار راه انداز فوری

کانکس‌های اداری معمولا ابعاد بزرگ‌تری دارند و گاهی به چندین بخش تقسیم می‌شوند. این کانکس‌ اداری مانند موارد قبلی اکثرا عایق صدا و دما بوده و برای برگزاری کنفرانس‌ها یا انجام امور اداری مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

کانکس امدادی؛ بهترین انتخاب برای امداد

از کانکس‌ها به خاطر مقاومت دربرابر بلاهای طبیعی، حمل و نقل راحت آن، امکان استفاده در مناطق صعب العبور و قیمت پایین، در موارد ضروری مثل زمان زلزله، سیل و… هم به وفور استفاده می‌شود. این کانکس‌ها معمولا از موادی ساخته می‌شوند که به خاطر شرایط ویژه مقاومت بالایی دارند و به خوبی دربرابر دما عایق هستند.

همچنین بخوانید: کانکس و کمپ اداری پیش ساخته

کانکس خارجی

انواع کانکس خارجی از نظر جنس به کار رفته

کانکس‌ها ازنظر مواد به کاررفته درآن‌ها و ازنظر ظاهر به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که درزیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

کانکس پانلی؛ یکی از محبوب ترین کانکس ها

یکی از پرکاربردترین انواع کانس، کانکس ساندویچ پانل هستند. این نوع ساخت، به علت مقاومت بالا و وزن بسیارپایین کاربرد مطلوبی دارد. به علت آن که در این نوع کانکس از عایق پلی یورتان استفاده می‌شود و باعث مقاومت بالاتر آن دربرابر سرما و گرما می‌گردد. البته قیمت این‌نوع نسبت به نوع معمولی بالاتر است اما اگر از زاویه‌ی صرفه‌جویی انرژی نگاه کنید حتی ازنظر اقتصادی هم به صرفه است.

کانکس معمولی؛ ساده و بی زرق و برق

قدیمی‌ترین نوع مورد استفاده‌ی کانکس‌ها، کانکس معمولی است. دراین نوع معمولا از عایق پلی استایرن استفاده می‌شود، که نسبت به نوع بالا از قیمت کمتری برخورداراست اما به همان نسبت مقاومت آن کمتر است. اما در مواردی که قصد هزینه‌ی کمتر است مورد مناسبی به حساب می‌آید.

کانکس سایدینگ؛ کلبه‌ای با کمترین هزینه

اگر بخواهیم کانکس‌ها را ازنظر ظاهری تقسیم بندی کنیم، می‌توان به نوع کانکس سایدینگ اشاره کرد، نمای این کانکس معمولا شبیه کلبه است و معمولا برای ساخت اتاقک یا خانه‌باغ به کار می‌رود، البته برای مواردی مثل کیوسک نگهبانی و سرایداری و.. هم استفاده می‌شود. معمولا کانکس‌های سایدینگ از انواع دیگر زیبایی بیشتری هم دارند و به این مورد باتوجه به کاربرد آن، توجه بیشتری می‌شود.

قیمت کانکس خارجی

برای قیمت‌ کانکس خارجی، عوامل مختلفی مثل دسته‌ اول یا دوم بودن آن، مواد به کاررفته، نوع کاربرد آن، مساحت و طراحی و جزئیات دخیل در آن بسیار مهم و تاثیرگذار است و قیمت براساس هرکدام از آن‌ها جابه‌جا می‌شود، پس نمی‌توان یک قیمت حدودی یا کلی برای آن درنظر گرفت.

همانطور که بیان شد موارد بسیاری در زمان تصمیم گیری برای خرید کانکس تاثیرگذار هستند که در این میان دریافت مشاوره از کاشرناسان مربوطه در این زمینه می تواند کمک شایانی برای شما داشته باشد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از شرایط خرید و فروش کانکس با کارشناسان مامیس از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

کانکس خارجی

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس