کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

قبل از هر چیز برای پرداختن به موضوع مزایای خرید کانکس استراکچر اکسپوز بهتر است که اطلاعاتی مختصر اما مفید در خصوص این دسته از سازه های پیش ساخته داشته باشید. از همین رو ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا تعریفی مختصر از آن ارائه دهیم, همراه ما باشید.

کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

کانکس ها به ساختمان یا سازه های پیش ساخته ای گفته می شوند که متریال آنها از جنس آجر، سنگ . بتن و … نبوده و می توان آنها را در همان محیط کارخانه طراحی و تولید کرد یا اجزای آن را مطابق پلان مد نظر ساختمان به یکدیگر متصل نمود. کانکس در واقع سرپناهی موقتی است که انسان ها را در برابر اتفاقات احتمالی محیط اطراف خود نظیر بارندگی و … ایمن نگاه داشته و در عین مقاومت بسیار بالای خود در برابر حرارت و رطوبت عایقی بسیار خوب بوده و می توان به راحتی آن را به محل های مد نظر خود حمل کرد. همچنین ارزش تجاری کانکس ها فارغ از زمین محل نصب آنها همچنان حفظ شده و بعد از استفاده قابلیت فروش دارند.

آشنایی با کانکس استراکچر اکسپوز و امکانات آن

امروزه برای توجه به سلایق تمامی افراد از سبک های نوین معماری برای طراحی و ساخت کانکس نیز استفاده شده؛ به گونه ای که هر شخص می تواند بر حسب طرح انحصاری و متریال مد نظر خود نظیر فلکسی برد؛ شیشه میرال؛ کامپوزیت آلومینیوم؛ پلکسی گلاس؛ استراکچر و سمنت برد و …. برای پوشش نمای بیرونی این سازه پیش ساخته خود استفاده کند.
همچنین در نمای درونی کانکس استراکچر اکسپوز معمولا از دیوارپوش های PVC دوجداره با روکش لمینت استفاده که ظاهری زیبا و مدرن برای آن بوجود می آورد. برای درک بهتر کانکس استراکچر اکسپوز بهتر است که به صورت مختصر به معنای هر یک از کلمات تشکیل دهنده آن اشاره ای کوتاه داشته باشیم؛ استراکچر واژه ای که در زبان فارسی از آن به عنوان ساختار یا اسکلت بک بنا یاد می شود و در کنار آن واژه اکسپوز نیز نام نوعی بتن نمایشی است که در معماری و عمران کاربرد بسیاری دارد.

 

کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

مزایا و کاربردهای خرید کانکس استراکچر اکسپوز

کانکس استراکچر اکسپوز به دلیل طراحی و ساختار خاص و منحصر به فرد خود از مزایای بسیاری در صنعت ساختمان سازی برخوردار است و امروزه می توان از این سازه های پیش ساخته به عنوان یک گزینه ایده آل و خوب برای مصارف و فعالیت های مختلف نظیر کیوسک های اطلاع رسانی و نگهبانی شرکت و ارگان دولتی – مدیریتی، کانکس های نگهبانی شهرک و مجتمع مسکونی، نمایشگاهی، اداری، فروشگاهی، ویلایی – مسکونی؛ آموزشی و … یاد کرد. اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به بخشی از مزایای فروش کانکس هایی با ساختار بتن اکسپوز اشاره ای کوتاه داشته باشیم؛ می توان به صورت موارد ذیل آنها را نام برد:

 

کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

 

– هزینه پایین و مقرون به صرفه آن به نسبت سازه های ثابت, بتنی و فلزی
– زیبایی بصری بیشتر نمای بیرونی و نشان دادن جزئیات اجرایی به صورت دقیق و تمیز
– محاسبات دقیق سازه ای یک کانکس
– تسریع سرعت ساخت و ساز و نصب ساده اجزا و قطعات سازنده آن به یکدیگر
– حمل سریع و راحت آن به نقاط مختلف
– استفاده از متریال ها و مصالح سبک و مقاوم
– عایقی مناسب در برابر رطوبت, گرما و صدا، اتلاف انرژی
– مقاومت بالا در برابر وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله
– و …

نکاتی مهم و قابل توجه برای خرید کانکس

با توجه به اینکه از تجهیزات مختلفی برای ساخت کانکس استراکچر اکسپوز استفاده می شود و کیفیت متریال و مصالح مورد استفاده برای ساخت آن شرط مهم و اساسی است؛ در این بخش به ذکر چند نکته که هنگام خرید و برپایی یک کانکس در محل مورد نظر خود باید به آن دقت شود؛ اشاره کرده ایم:

 

کانکس استراکچر اکسپوز چیست؟

 

– نوع شاسی و اسکلت کانکس
– نحوه اتصال اجزا با یکدیگر
– نوع درب و پنجره کانکس نظیر آلومینیوم تک جداره، UPVC دوجداره یا آلومینیوم سنگین دوجداره
– نوع پوشش داخلی و خارجی بدنه کانکس
– نوع عایق جداره های کانکس نظیر پشم سنگ، پلی استایرن یا فوم رول و یا ترکیبی از دو عایق
– نحوه سیم کشی و مصالح کفپوش کانکس
– و …

قیمت کانکس های استراکچر اکسپوز

هزینه ای که اشخاص بابت خرید کانکس های پیش ساخته مد نظر خود باید بپردازند بر حسب عوامل و فاکتورهای مختلفی محاسبه و تعیین می شود که از جمله این فاکتورها می توان به نوع متریال مورد استفاده برای طراحی و ساخت کانکس، متراژ فضای محیط و …. اشاره کرد. بنابراین بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و قیمت کانکس استراکچر اکسپوز مد نظر خود با توجه نوع پلان، کاربری و متراژ فضای مد نظر خود با کارشناسان ما در این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس