کانکس آتش نشانی

کانکس آتش نشانی

یکی از معدود کانکس هایی که بیشتر به صورت های خاصی طراحی و تولید می شود کانکس آتش نشانی است. این کانکس ها در محل های حادثه خیز نصب و برای امور غیر مترقبه مورد استفاده قرار می گیرند. با نحوه طراحی و ویژگی های این کانکس در این مقاله بیشتر آشنا خواهید شد.

کانکس آتش نشانی چیست و چه ویژگی هایی دارد

یکی از مهمترین موارد استفاده از کانکس ها استفاده از این سازه ها در حوادث غیر مترقبه است. سازمان آتش نشانی نیز به عنوان یک سازمان که با این حوادث در ارتباط است برای سازماندهی و اسکان نیاز به یک سازه پیش ساخته در محل های پرخطر با تراکم انسانی بالا دارد. کانکس آتش نشانی با دارا بودن مزایای فراوان به عنوان یک سازه قابل جابجایی با سرعت ساخت بالا که نیاز به هیچ گونه زیرسازی سنتی ندارد برای این کار بسیار مناسب است. طراحی این سازه نیز به گونه ای است که علاوه بر اسکان افراد برای نگهداری خودروهای این سازمان نیز فضایی در این کانکس ها در نظر گرفته می شود.

کانکس آتش نشانی

چگونگی طراحی و ساخت کانکس های آتش نشانی

اولین ویژگی که در طراحی کانکس های آتش نشانی در نظر گرفته می شود رنگ آن است. این رنگ به عنوان نمادی از این سازمان و معرفی کننده آن به صورت مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا در طراحی کانکس آتش نشانی به طراحی سه جایگاه ویژه توجه می شود. امکان بزرگتر بودن سازه از این سه جایگاه وجود دارد اما هیچگاه کانکس آتش نشانی از این سه قسمت کوچک تر نیست.

بخش اول: در این بخش خودروهای کوچک این سازمان نگهداری می شوند. درب این بخش بیشتر به صورت کرکره ای بوده و قابلیت باز شدن سریع را دارد. در قسمت پشت این بخش نیز محل برای نگهداری لوازم و ادوات مورد نیاز تعبیه می شود.

بخش دوم: در این بخش که فضای اداری کانکس آتش نشانی خوانده می شود به منشی و محل نشستن اعضای گروه اختصاص دارد. علاوه بر آن در این بخش فضایی برای پاسخگویی به تلفن ها و نگهبانی افراد در نظر گرفته شده است.

بخش سوم: در این بخش نیز فضایی برای استراحت اعضا در نظر گرفته شده است. داخل این بخش از کانکس به وسیله پارتیشن از هم جدا شده و افراد در زمان بیکاری در این محل به استراحت می پردازند.
توجه نمایید که این سه بخش در هر کانکس آتش نشانی طراحی و در نظر گرفته می شود. اما ترتیب قرارگیری این بخش ها بسته به طراح و تولید کننده کانکس متفاوت است.
در بعضی از کانکس ها نیز بخش های الحاقی دیگری که بیشتر جنبه زیبا سازی دارد در نظر گرفته می شود.

کانکس آتش نشانی

ویژگی های کانکس آتش نشانی

طراحی و ساخت این کانکس ها بسته به نظر مصرف کننده با ابعاد و طرح های مختلفی قابل اجرا است.
در نظر گرفتن امکانات مختلف نظیر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و یا موارد دیگر نیز بسته به نظر مصرف کننده متغیر است.
متریال بدنه در کانکس آتش نشانی از ساندویچ پانل با ضخامت متفاوت قابل اجرا است.
نصب تجهیزاتی ماند شیلنگ های فشار قوی و یا کپسول های آتش نشانی با توجه به نیاز کانکس انجام می شود.
در هر کانکس از عایق های پلی استایرن و یا یونولیت جهت پوشش داخلی استفاده می شود. این عایق ها در برابر حریق مقاوم هستند.
برای پوشش کف از تخته های چند لایه جهت عایق نمودن سازه در برابر نفوذ رطوبت استفاده شده است.
درب و پنجره ها در کانکس آتش نشانی از متریال یو پی وی سی بوده و در برابر عوامل محیطی مقاوم هستند.
نمای بیرونی کانکس از ورق های گالوانیزه بوده و با رنگ های زیبا رنگ آمیزی شده است.

کانکس آتش نشانی

قیمت کانکس های آتش نشانی

معمولا در صورتی که کانکس های آتش نشانی با ابعاد استاندارد تولید شود قیمت کانکس بسته به متریال مصرفی متفاوت خواهد بود. اما در صورتی که این کانکس به صورت سفارشی تولید شود عوامل مختلفی بر قیمت آن در زمان خرید کانکس تاثیرگذار خواهد بود. این عوامل عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه کانکس
  • نوع متریال بدنه
  • نوع عایق مصرفی و ضخامت آن
  • طراحی ویژه کانکس
  • نوع تجهیزات نصب شده در آن
  • امکانات در نظر گرفته شده آن
  • ثابت بودن یا متحرک بودن کانکس
  • قیمت آهن در بازار

کانکس آتش نشانی

محل نصب کانکس های آتش نشانی

یکی از مهمترین عواملی که در زمان بروز حوادث نقش دارد سرعت جلوگیری از انتشار حادثه و سرعت در امداد و نجات افراد حادثه دیده است. به همین دلیل نصب کانکس آتش نشانی در محل هایی که امکان بروز حادثه در آنها بیشتر است بسیار مهم است. معمولا در مناطقی که تراکم انسانی زیاد است امکان بروز حوادثی نظیر آتش سوزی و یا حوادث دیگر بیشتر است. به همین دلیل باید حتما در زمان نصب کانکس های آتش نشانی به محل و منطقه نصب توجه نمود.
برای خرید کانکس های آتش نشانی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید به بخش فروش کانکس در سایت ما مراجعه فرمایید. طراحی و نصب تجهیزات با نظر مشتری و ارائه خدمات پس از فروش از مهمترین ویژگی های خرید کانکس از این سایت است.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس