عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

کانکس ها از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع سازه ها در میان افراد است. اما برای اینکه این سازه ها دارای عمر طولانی و مفیدی باشند نیاز است که به خوبی عایق بندی شوند. عایق بندی کانکس ویلایی و چگونگی انجام آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

کانکس های ویلایی

امروزه استفاده از کانکس ویلایی به جای ساخت سازه های سنتی در میان افراد محبوبیت زیادی پیدا نموده است. این سازه ها دارای کلیه امکانات رفاهی بوده و بسیار مقاوم و مستحکم هستند.

عوامل زیادی باعث می شود تا این کانکس ها در میان افراد محبوبیت داشته باشد از آن جمله:

  1. هزینه بسیار کم ساخت آن نسبت به ساخت سازه های سنتی
  2. زمان ساخت
  3. تنوع در متریال
  4. مقاوم بودن سازه در برابر انواع حوادث مانند: باد و باران، سرما و گرما و زلزله

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

عایق بندی کانکس ویلایی

از مهمترین عواملی که کانکس ویلایی دوبلکس را در برابر شرایط جوی و حوادث مقاوم می کند، نوع عایق بندی در آن است. عایق بندی کانکس ویلایی از مهمترین اموری است که در کارگاه تولید کانکس توسط متخصصین صورت می گیرد.
به بیان دیگری در کارگاه تولیدی انواع کانکس های مامیس متخصصین با تجربه و آموزش دیده که در کار خود ماهر هستند اقدام به عایق بندی کانکس های می‌کنند، حال در این میان به علت اهمیت بالای کانکس های ویلایی در مدل های مختلف به صورت تخصصی تر عایق بندی میشوند.

معمولا کانکس ویلایی در محیط هایی با شرایط طبیعی مورد مصرف قرار می گیرند. برای همین لازم است که از نظر عایق بندی بسیار مناسب باشند. حفظ دمای داخلی و جلوگیری از اثر دمای بیرون بر هوای داخل امری است که عایق ها در کانکس انجام می دهند. عایق بندی کانکس ویلایی باعث می شود تا در زمستان و یا تابستان برای به حد مطلوب رساندن دمای داخلی انرژی زیادی صرف نشود.

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

چگونه کانکس ویلایی عایق بندی می شود؟

برای این که عایق بندی کانکس ویلایی درست انجام شود باید ابتدا به نوع عایق مصرفی توجه نمود. عایق ها از انواع مختلف برای محیط های مختلفی تولید می شوند. به علت ساخت کانکس ها از ورق های فولادی و یا آهن های گالوانیزه، کانکس تمایل شدیدی به تبادل حرارتی با محیط بیرونی دارد. برای همین از انواع عایق برای جلوگیری از این کار استفاده می شود.

کانکس گردشگری

استفاده از عایق پلی استایرن

پلی استایرن که به آن یونولیت نیز اطلاق می شود در بیشتر کانکس ها قابل استفاده است. ضخامت این عایق حدود 4 سانتی متر بوده و در قسمت هایی مختلف کانکس ویلایی نظیر: بدنه، ستون ها و سقف قابل استفاده است. استفاده از این نوع عایق در عایق بندی کانکس ویلایی باعث می شود تا کانکس در برابر صدا و حرارت عایق شود.

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

عایق بندی کانکس ویلایی با پشم سنگ و پلی استایرن

این نوع عایق نیز مانند روش قبل بر روی کلیه قسمت های کانکس ویلایی انجام می شود تنها با این تفاوت که از یک لایه عایق پشم سنگ نیز به صورت رول بر روی تمام قسمت های کانکس استفاده می شود. عایق پشم سنگ و فوم پلی استایرن در برابر صدا و حرارت بسیار مقاوم بوده و کانکس ویلایی تجهیز شده با این نوع عایق از هدر رفت انرژی تا مقدار زیاد جلوگیری می کند.

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

فوم پلی اورتان یک عایق با ویژگی های برتر

در روش عایق بندی کانکس ویلایی بهترین راه استفاده از فوم پلی اورتان است. این نوع به صورت تزریقی بوده و با دستگاه های مخصوص به قسمت میانی دو لایه جدار کانکس تزریق می شود. ضخامت نیز در این نوع عایق بیش از 4 سانتی متر و حدود 10 سانتی متر است. این ضخامت مانع از تبادل هر نوع دما در بیرون و داخل کانکس می شود.

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

انوع عایق بندی کانکس

هنگام عایق بندی کانکس ها با فوم پلی اورتان از دو روش استفاده می شود. هر کدام از این روش ها باعث می شود تا کانکس عایق شده قیمت متفاوتی داشته باشد.

کانکس کشاورزی

1- روش دستی:

در روش دستی عایق بندی کانکس از شیلنگ هایی استفاده می شود که فوم را از قسمت برش داده شده در بدنه به داخل دوجدار کانکس پمپاژ می کند. المنت ها نیز عمل پخت فوم را در محل انجام می دهند. این کانکس ها دارای کیفیت عایق بندی مناسبی نبوده و قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر دارند.

2- روش اتوماتیک:

در این روش عمل عایق بندی در کارگاه و توسط ماشین های مخصوص صورت می گیرد. در این روش ساندویچ پانل های پلی اورتان تولید و در ساخت کانکس ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق بندی کانکس ویلایی چگونه است؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کانکس ویلایی

هنگام خرید کانکس توجه نمایید که عوامل مختلفی بر قیمت کانکس ویلایی تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به این تعداد اشاره نمود.

  • متریال بدنه کانکس ویلایی
  • تجهیزات نصب شده در کانکس
  • نوع عایق بندی کانکس ویلایی
  • ابعاد و اندازه کانکس
  • طراحی آن
  • محل نصب و چگونگی آن
  • قیمت آهن در بازار

توجه نمایید که هنگام فروش کانکس توسط تولید کنندگان به تمام موارد بالا توجه نمایید. برای خرید کانکس ویلایی با ویژگی های مورد علاقه و قیمت مناسب می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس