خانه پیش ساخته

خانه پیش ساخته

امروزه استفاده از خانه پیش ساخته به امری پرطرفدار در میان فعالان صنعت ساختمان تبدیل شده است. استفاده از سبک های پست مدرن و فیوچر در میان سازندگان این محصولات باعث شده است تا افراد زیادی تمایل به استفاده از این سازه ها داشته باشند. در این مقاله با انواع این سازه ها و ویژگی های آن ها آشنا خواهیم شد.

انواع خانه پیش ساخته

شاید زمانی ساخت سازه هایی که از قبل ساخته و در محل مورد نظر نصب می شدند به یک رویا شبیه بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه ساخت چنین سازه هایی با سبک های مختلف و با طراحی های گوناگون به امری کاملا عادی تبدیل شده است. خانه هایی که به سادگی توسط چرخ به پشت خودرو متصل و در مکان های مختلف قابل استفاده و سکونت باشد دیگر یک خواب نیست. این خانه ها در کارگاه ها به صورت ها مختلف تولید و به مشتری تحویل داده می شود.
اما کانکس پیش ساخته به چند صورت خاص قابل اجرا است. این موارد هر کدام به نوعی خاص و با ویژگی های مشخصی تولید می شوند. از انواع خانه های پیش ساخته می توان به این موارد اشاره نمود.

1- خانه های ماژولار

2- خانه های پیش ساخته به صورت کامل

3- کانکس ها یا خانه های قابل حمل

هر کدام از این خانه های پیش ساخته خود با متریال های مختلفی قابل اجرا هستند که باعث تنوع وسیع در این خانه ها می شود.

خانه پیش ساخته

مزایای استفاده از خانه پیش ساخته

چند ویژگی مهم باعث می شود تا این نوع خانه ها بیشتر از سازه های سنتی مورد توجه قرار گیرد.
عدم صرف زمان زیاد برای طراحی، ساخت و استفاده
ساخت هر کدام از انواع خانه های پیش ساخته توسط افراد متخصص در همان حوزه
عدم اتلاف وقت
کم کردن اموری که در محل نصب سازه صورت می گیرد.
عدم ایاب و ذهاب کارگران به محل سازه و صرف زمان زیاد
قسمت بندی هر سازه به بخش های قابل حمل برای سهولت در انجام کار
ساخت در کارگاه با مزیت دسترسی آسان به ابزار آلات مخصوص و ساخت سازه با دقت بیشتر
قابل استفاده بودن سازه های قدیمی به صورت دوباره

خانه پیش ساخته

معایب سازه های پیش ساخته

با دارا بودن مزایای فراوان این سازه ها در صورتی که در زمان ساخت به طراحی و متریال آن ها توجه نشود و توسط نیروی متخصص اجرای آن انجام نشود خسارت های زیادی به مشتری وارد می شود. علاوه بر آن خانه پیش ساخته در بعضی از موارد نیاز به اسکورت پلیس برای رسیدن به محل نصب دارند. محدودیت میزان حمل بار توسط ماشین آلات حمل و ایجاد هزینه های اضافی در زمان مونتاژ نیز از معایبی است که ساخت این سازه ها معمولا به همراه دارد.

خانه پیش ساخته

خانه های پیش ساخته ساندویچ پانل

خانه پیش ساخته ساندویچ پانل که به کانکس نیز شناخته می شود از انواع محبوب و پرطرفدار این سازه ها است. موارد استفاده با تنوع وسیع و متریال مختلف در تولید باعث شده است تا در زمان خرید کانکس افراد دچار سردرگمی شوند. برای همین در زمان خرید حتما از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. کانکس ها به خانه های پیش ساخته مدولار نیز گفته می شوند.

خانه پیش ساخته

چه عواملی در زمان فروش کانکس بر روی قیمت تاثیر گذار است؟

عوامل مختلفی بر قیمت کانکس تاثیر دارد.
متراژِ کانکس
متریال مصرفی
نوع عایق بندی
نوع کاربری کانکس
تجهیزات نصب شده در کانکس
امکانات رفاهی کانکس
تعداد نیروی متخصص برای اجرای سازه
قیمت آهن در بازار
نوسانات بازار ارز

خانه پیش ساخته

در زمان خرید کانکس به چه نکاتی باید توجه کنید؟

از جمله نکاتی که در زمان خرید این نوع از خانه های کانکسی باید به آن توجه کنید نوع متریال مصرفی در ساخت آن است. استفاده از آهن های بازیافتی در زمان ساخت علاوه بر قیمت، کیفیت کانکس را نیز کاهش می دهد. نوع عایق بندی بدنه و سقف، در عایق بندی این سازه ها از انواع عایق پلی استایرن، پلی یورتان، و ترکیبی پلی استایرن و پشم سنگ استفاده می شود. عایق پلی اورتان نسبت به انواع دیگر عایق از قیمت بیشتری برخوردار است. نوع کاربری کانکس نیز در زمان خرید بسیار مهم است. بعضی از انواع این سازه ها قابلیت استفاده در موارد دیگر را ندارند.
نوع و ضخامت تیر آهن نیز در خانه پیش ساخته باعث می شود تا اسکلت بندی از استقامت بیشتری در برابر عوامل محیطی داشته باشد. با توجه به این که این سازه ها از آهن در ساخت خود بهره برده اند با افزایش قیمت تیر آهن و نوسانات بازار ارز قیمت کانکس نیز افزایش می باید.
برای طراحی، ساخت، فروش کانکس و یا خرید کانکس با ابعاد سفارشی با مناسب ترین قیمت می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس