اسکلت بتنی پیش ساخته

اسکلت بتنی پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه سازه های بتن آرمه که نیاز به فرآیندهای طولانی و دقیق و مساحت بزرگ ساخت و ساز دارند با سازه های پیش ساخته جایگزین شده اند. اسکلت های بتنی پیش ساخته که نصب آسان‌تری دارد، امروزه به منصه ظهور رسیده‌اند که در آن صرفه‌جویی در زمان، مواد و نیرو تضمین شده است. در صنعت ساخت و ساز نیز چنین است. علاوه بر قطعات مناسب برای نصب پیش ساخته، بتن پیش ساخته نیز محصول این نگرش است که در سال های اخیر اتخاذ شده است.

اسکلت بتنی پیش ساخته قبل از ساخت در کارخانجات تولید و وارد خدمت می شود. این تولید با توجه به نیاز ساخته شده و با گنجاندن ویژگی های مورد نظر ایجاد می شود. بنابراین، زمان مقابله با بتن در طول ساخت و ساز کوتاه می شود. بتن تهیه شده در کارخانه شامل خدمات و تاسیسات لازم می باشد. بنابراین ساخت و ساز را تسهیل می کند و باعث ضایعات نمی شود. به لطف این برنامه ریزی قبلی، از اشتباهات احتمالی نیز جلوگیری می شود. کاهش حاشیه خطا نشانه نتایج بهتر است. به این ترتیب دوام ساخت و اطمینان در مرحله ساخت افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مراحل ساختمان سازی

مزایای بتن پیش ساخته چیست؟

محصولات مقاوم در برابر آتش به همراه بتن پیش ساخته با قیمت مناسب در خدمت شما عزیزان قرار می گیرد. بتن که با ابعاد مختلف به وسیله قالب ها شکل منحصر به فردی به خود داده است، مستقیماً برای این منظور تولید می شود. طول عمر بالایی دارند. بدون انجام اقدامات احتیاطی شیمیایی از پوسیدگی و کپک محافظت می کند.

به صورت اختیاری، انواع تولید شده با ویژگی ضد آب وجود دارد. در ساختمان هایی که باید در برابر صدا و ناهمواری مقاوم باشند مانند استادیوم های بتنی پیش ساخته و سالن های کنسرت استفاده می شود. این یک محیط ساخت و ساز تمیز ایجاد می کند که با آماده شدن از قبل پیشرفت سریعی ایجاد می کند. پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین خانه پیش ساخته را نیز مطالعه کنید.

خانه های پیش ساخته بهترین نمونه برای این امر هستند. از سوی دیگر، بتن پیش ساخته یک مسئله فنی تر است. عناصر سازه‌ای بتنی که به‌ویژه برای استقرار سازه‌های بزرگ‌تر تولید می‌شوند، عموماً به عنوان بتن پیش‌ساخته شناخته می‌شوند. بتن پیش ساخته با تکنیک های مختلف تولید به خودی خود تجزیه می شود.

مزایای اسکلت بتنی پیش ساخته

عناصر سازه ای بتنی پیش ساخته با تکنیک کاربردی برتر خود برجسته می شوند. عناصر سازه‌ای بتنی پیش تنیده که محصولات ساختمانی بسیار مطمئن‌تر، اقتصادی‌تر و مقاوم‌تر در برابر تنش‌های کششی هستند، نفس بسیار متفاوتی را به سازه‌های بتنی پیش‌ساخته بخشیده‌اند .

امتیازات ساختمان های پیش ساخته بتنی چیست؟

سازه های بتنی پیش ساخته دارای مزایای بسیاری در هر دو مرحله طراحی و اجرا هستند.

    به خصوص در کاربردهایی که با عناصر بتنی پیش ساخته پیش تنیده ساخته می شوند، دوام به چشم می خورد. با استفاده از تکنیک کاربرد پیش تنیده، می توان دهانه های عریض را به راحتی با عناصر سازه ای نازک تر و مستحکم تر عبور داد. به این ترتیب تنش کششی نیز از بین می رود. سازه بتنی پیش ساخته که تحت تأثیر تنش کششی قرار نمی گیرد یا کمترین تأثیر را بر آن وارد می کند، در برابر ترک خوردگی و خوردگی مقاوم می شود. به این ترتیب، ساختار بسیار طولانی تری آشکار می شود.

  •     از آنجایی که تقریباً تمام عناصر سازه ای در کارخانه تولید می شوند، فقط مونتاژ در محل ساخت و ساز انجام می شود. این به معنای کاهش هزینه های نیروی کار و لجستیک است. بتن پیش ساخته کاملا مقرون به صرفه است.
  •     می توان عناصر سازه ای تولید کرد که بتواند به انواع سازه های بلند پاسخ دهد. این به معنای صرفه جویی در زمان در ساخت مناطق پیش ساخته بتنی و تاسیسات بزرگ است.
  •     مناطق استفاده بیشتری از سازه های بتنی پیش ساخته با استفاده از بتن پیش تنیده به دست می آید. عناصر سازه ای بتنی پیش تنیده بسیار نازکتر از عناصر سازه ای بتنی معمولی با همان خواص هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت خانه پیش ساخته pvc

مزایای تولید بتن پیش ساخته

بر خلاف سیستم های سنتی در پیش ساخته، این ایده که سیستم های ساختمان های پیش ساخته مقرون به صرفه نیستند ممکن است بر استفاده سنگین از ماشین آلات و هزینه سرمایه گذاری اولیه سنگینی کند. با این حال، با جنبه های مثبت خود، می تواند در بلندمدت سود قابل توجهی را برای سرمایه گذار پیش ساخته به همراه داشته باشد. این جنبه های مثبت را می توان به شرح زیر برشمرد:

مزایای تولید بتن پیش ساخته

  •     در تولید عناصر سازه ای بتن آرمه پیش ساخته، قالب یک بار نصب می شود و هزینه های قالب به لطف تولید انبوه ساخته شده از همان قالب کاهش می یابد.
  •     از نیروی کار کارآمدتر استفاده می شود، زیرا تعداد کارگران در تولید در محیط کارخانه کمتر از تولید در محل ساخت و ساز است و با کاهش تعداد حوادث کار با کنترل های دقیق.
  •     تولید در کارخانه در شرایط کاری بهتر در مقایسه با محیط کارگاه ساخت و ساز تضمین می کند که محصول با کیفیت مطلوب به دست می آید. علاوه بر این، استفاده از مواد در حد مطلوب با استفاده از منابع کمیاب به طور موثر حفظ می شود.
  •     تولید عناصر ساختاری بتن مسلح پیش ساخته که در داخل خانه انجام می شود تحت تأثیر شرایط فصلی قرار نمی گیرد. توانایی ساخت عناصر حامل در کارخانه در حالی که زیرساخت های لازم برای پروژه در محل ساخت و ساز در حال انجام است.
  •     تعیین دقیق تر برنامه کاری و پیش بینی تاخیرهای احتمالی به دلیل تولید پایدار. زمان ساخت پروژه را به میزان قابل توجهی کوتاه می کند.
  •     در تولید المان های سازه ای بتن آرمه پیش ساخته ساخته شده در کارخانه، شرایط عمل آوری که برای مقاومت بتن اهمیت فوق العاده ای دارد، به بهترین نحو فراهم می شود.
  •     تخصص از طریق تداوم و تکرار در تولید به دست می آید.
  •     هیچ هزینه ای برای نگهداری و ذخیره سازی وجود ندارد زیرا نیازی به آماده سازی نیست.
  •     به لطف دستیابی به کیفیت مطلوب در تولید کارخانه ای، المان های سازه ای تولید شده عمر طولانی تری دارند.
  •     افزایش سرعت تولید در کارخانه؛ راندمان با به دست آوردن بالاترین راندمان از کار و به حداقل رساندن تلفات مواد افزایش می یابد.
  •     با توجه به اینکه ساختمانی که با المان های سازه ای پیش ساخته بتن مسلح ساخته شده است، به محض اتمام آماده خدمت است و زودتر از ساخت و ساز سنتی به اتمام می رسد، درآمد زودهنگام اجاره یا فروش را برای سرمایه گذار فراهم می کند.
  •     تفاوت زیادی بین هزینه مورد انتظار و هزینه واقعی در تولید عناصر سازه ای بتن مسلح پیش ساخته یا ماندن در بودجه تعیین شده وجود ندارد.

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس