Hydroponic canopy - مامیس کانکس

کانکس هیدروپونیک

 

کانکس هیدروپونیک یا کانکس تولید علوفه، در واقع سیستم جدیدی برای تولید علوفه محسوب می‌شود و این شیوه به طور فزاینده‌ای در جهان با استقبال روبرو شده است؛ با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی که منجر به افزایش جمعیت شده، جهان نیازمند گذار از شیوه سنتی کشاورزی به شیوه مدرن آن است؛ زیرا زمین‌های کشاورزی جهان، دیگر پاسخگوی نیازهای چنین جمعیت عظیمی نیست و نخواهد بود. در اینجاست که ما نیاز داریم به شیوه‌های جدید کشاورزی از جمله کانکس هیدروپونیک چنگ بزنیم.

کانکس هیدورپونیک چیست؟

قبل از آنکه در مورد کانکس هیدروپونیک صحبت کنیم نیازمند این هستیم که با معنای واژه هیدروپونیک آشنا شویم و بدانیم چه تاریخچه‌ای دارد و از مزایای کشت هیدروپونیک اطلاعاتی بدست آوریم.

کانکس هیدروپونیک
هیدروپونیک به چه معناست؟

هیدروپونیک واژه‌ای یونانی است که در آن هیدرو به معنی آب و پونوس به معنی کار است. در زبان فارسی ما واژه آب‌کشت را معادل هیدروپونیک می‌دانیم. در آب‌کشت یا هیدروپونیک، گیاه ما بی‌نیاز از خاک است و مواد مغذی را از آب دریافت می‌کند.
ایده کانکس هیدروپونیک از کجا آمده و تاریخچه کشت هیدروپونیک چیست؟
کشت به شیوه هیدروپونیک حدود 60 سال است که در جهان انجام می‌شود و روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. نکته‌ای که یادآوری آن خالی از لطف نیست، این است که ایرانیان باستان حدود 3 هزار سال قبل، حدود 20 روز مانده به نوروز، آیین کاشت سبزه خود را به این روش انجام می‌دادند و می‌توانیم ادعا کنیم روش هیدروپونیکی که امروز، این‌چنین توسعه یافته و به داد زمین‌های کشاورزی و مراتع دنیا رسیده است، میراثی می‌باشد که از آیین کاشت سبزه نوروز ایرانیان وام گرفته شده است.

کانکس هیدروپونیک
مزایای کشت هیدروپونیک

1-بی‌نیاز از خاک است و برای کشت به آب کمی نیاز دارد.
2-به دلیل استرلیزه بودن مکان کشت، علوفه‌ها نیاز به آفت‌کش و سموم کمتری دارند یا اصلا نیازی ندارند؛ در نتیجه دام تغذیه شده با این علوفه‌ها سالم‌تر خواهد بود.
3-هزینه تولید کمتر و سود بیشتر است.
4- در یک فضای کوچک می‌توان این کشت را انجام داد.
5- در هر شرایط جوی و در هر فصلی امکان تولید علوفه است. دما، رطوبت و نور در کنترل و اختیار فرد است.
6- در زمان بسیار کوتاه علوفه کشت می‌شود. از زمان کاشت بذر تا رسیدن به علوفه قابل برداشت، حدود شش روز زمان نیاز است.
7- به دلیل تولید انبوه علوفه، می‌توان با خیال راحت تعداد دام را اضافه کرد.
8- حفظ مراتع و جلوگیری از آسیب به آن‌ها به دلیل چرای دام‌ها.
9-بازدهی در این روش 1 به 7 است. یعنی در مقابل کاشت یک کیلو بذر، به طور متوسط شما 7 کیلو علوفه برداشت می‌کنید و در این میان هیچ ضایعات و تلفاتی محصول شما را تهدید نمی‌کند.
10- نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارد.
11- روش هیدروپونیک، هزینه خشک کردن علوفه و سیلوی آن را حذف می‌کند.
12- با توجه به نیاز کمی که به آب دارد در مناطقی که با خشکسالی مواجه‌اند گزینه خوبی محسوب می‌شود.

کانکس هیدروپونیک

قیمت کانکس هیدروپونیک

اگر قصد خرید کانکس  را دارید، باید بدانید این کانکس نیز مانند سایر تجهیزات، انواع گوناگونی دارد که از لحاظ ابعاد و جنس کانکس می‌توانند متفاوت باشند و حتی برخی از تولیدکنندگان کانکس، دست به تولید و فروش کانکس هیدروپونیک با ابعاد درخواستی مشتریان زده‌اند. طبیعتاً قیمت کانکس کاملا وابسته به نوع سفارشی است که مشتری درخواست می‌کند. برخی از تولیدکنندگان کانکس هیدروپونیک با استفاده از متخصصین این عرصه می‌توانند وظیفه مشاوره را نیز برعهده گرفته و با حضور در دامداری مشتریان و بررسی شرایط موجود، بهترین گزینه را به آن‌ها پیشنهاد دهند و در طراحی محل کشت، کمک دامدار باشند.

کانکس هیدروپونیک

در پایان این معرفی بهتر است به یک نکته اشاره کنیم. کشور ایران به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوا سال‌هاست با مشکل بزرگ کم‌آبی و خشکسالی دست به گریبان است. شیوه کشاورزی سنتی و هدر رفت آب به میزان بالا در این روش، آینده روشنی را پیش چشم متصور نمی‌کند، به همین دلیل افرادی که قصد ورود به عرصه دامداری و کشاورزی را دارند، برای آنکه از چرخه رقابت عقب نمانند و هزینه بالا و بهره‌وری کم نداشته باشند، نیازمند یادگیری شیوه‌های جدید کشاورزی و دامداری و به تبع آن استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا هستند. با این نوع کشت، می‌شود تحولی در کشاورزی کشور ایجاد کرد و از منابع آبی آن محافظت نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس