کانکس فلزی

کانکس فلزی

امروزه از متریال و مصالح مختلفی برای ساخت کانکس استفاده می شود که کانکس فلزی نمونه بارزی از آنهاست. البته این بدان معنا نیست که در تمامی اجزای تشکیل دهنده کانکس از ورقه های فلزی و آهن آلات استفاده شده بلکه بیشتر استراکچر و نمای ظاهری کانکس به شکل فلزی خود را نشان می دهند. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص مزایای خرید کانکس های نوع فلزی و قیمت آن با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

 

کانکس فلزی

منظور از کانکس فلزی چیست؟

کانکس فلزی نوعی از سازه های پیش ساخته موجود در بازار است که بجز عایق بندی و دیوار پوش های پی وی سی و تخته کف اکثر متریال مورد استفاده برای ساخت شاسی و اسکلت آن از نوع ورقه های فلزی بوده و از همین رو آن را به این نام می شناسند. برای ساخت یک کانکس فلزی از تیر آهن و همچنین از پروفیل های آهنی در مقاطع مختلف با توجه به ابعاد بار سازه به ترتیب برای شاسی و اسکلت آن استفاده می شود. سپس این اسکلت را از طریق جوشکاری به سایر قطعات تشکیل دهنده این سازه متصل کرده و از ورق هایی با ضخامت های متنوع و گوناگون برای پوش بدنه خارجی آن استفاده می شود. از سویی دیگر به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی در قسمت جداره های داخلی کانکس از عایق های باکیفیتی از جنس پلاستوفوم ، پشم سنگ یا پلی اورتان استفاده شده و بر روی آن نیز دیوار پوش مد نظر مالک را نصب می کنند. در نهایت با تکمیل ساختار کلی کانکس فلزی نوبت به نصب متعلقات جانبی دیگر نظیر کفپوش ، درب و پنجره ، سیستم برق کشی و روشنایی می رسد.

 

کانکس فلزی

کاربرد کانکس های فلزی

امروزه استفاده از کانکس های فلزی یا سایر نمونه های دیگر آن در ابعاد و سایزهای مختلف و بر حسب نوع کاربری مد نظر به عنوان یک سرپناه دائمی و موقت برای مصارف گوناگون نظیر کیوسک های اطلاع رسانی، اتاقک و یا ویلاهای پیش ساخته و … به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. اما کانکس های نوع فلزی به دلیل ظاهر ساده متریال خود بیشتر برای مصارف صنعتی و کارگاهی کاربرد داشته و در حوزه پروژه های عمرانی بیشتر شاهد استفاده از این نوع کانکس ها هستیم. البته که در برخی از نمونه های مختلف کانکس فلزی شاهد طرح؛ نقش و رنگ های مختلفی نیز هستیم که می توان برخی از آن ها نظیر سایدینگ یا طرح کلبه را در دسته سازه های لوکس جای داد.

 

کانکس فلزی

آیا کانکس بدنه فلزی برای سکونت مناسب هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شرط استفاده از کانکس های فلزی برای سکونت تنها در صورت عایق بودن جداره های داخلی آن است که در صورت استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت کانکس میتوان گفت که این دسته از کانکس ها به طور پیش ساخته و در کارخانه عایق بندی شده اند. اما چنانچه بدنه کانکس را از ورق های گالوانیزه فلزی یا سایدینگ طراحی و تولید کرده باشند باید جداره های داخلی و بیرونی آن را بر حسب نیاز مشتری عایق بندی کرد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شده و محیط داخل کانکس جهت آسایش و رفاه ساکنین گرم بماند.

مزایای خرید کانکس فلزی

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی و به صورت خلاصه و تیتروار به بخشی از مزایای خرید کانکس های فلزی اشاره کنیم میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل را برای آن برشمرد :

کانکس فلزی

– سرعت ساخت به دلیل سادگی
– هزینه های کم و مقرون به صرفه تر نسبت به سازه های لوکس
– امکان دسترسی سریع به مصالح جهت تعمیر
– امکان تغییر؛ بازسازی یا تعویض قطعات
– امکان تغییر کاربری آن به منظور هماهنگی با انواع نیازهای کاربر در محل استفاده.
– خرید و فروش کانکس فلزی به صورت نو و دست دوم
– و ..

قیمت انواع مختلف کانکس

هزینه ای که هر شخص بابت خرید کانکس مد نظر خود باید بپردازد با توجه به نوع؛ رنگ، طرح؛ نوع کاربری و کاربرد مورد انتظار از آن و متراژ فضای محیط و …. محاسبه و تعیین شده و از همین رو ما نمی توانیم به طور قطع و یقین بیان کنیم که قیمت کانکس فلزی، چوبی و دیگر نمونه ها از انواع کانکس های موجود در بازار چقدر می باشد. بر همین اساس بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات و ویژگی های انواع کانکس، قیمت و فروش کانکس با توجه به فاکتورهای مد نظر خود با کارشناسان ما در این مجموعه ارتباط برقرار کنید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس