حمل و نقل انواع کانکس با جرثقیل چگونه است؟

حمل و نقل انواع کانکس با جرثقیل چگونه است؟

قطعا وقتی اسم خرید کانکس می‌آید اولین چیزی که در ذهن شما نقش می‌بندد ابعاد بزرگ کانکس و حمل و نقل آن است. بعد از اینکه کار ساخت و ساز کانکس‌ها در کارخانه‌ها به اتمام رسید نوبت به حمل کانکس‌های تولید شده به سمت مکان مورد نظر است.

البته در خیلی از قراردادها ذکر می‌شود که هزینه و ‌مسئولیت حمل با مشتری باشد بنابراین موضوع حمل کانکس از آن دسته مسائلی است که هر خریداری به اطلاعات آن نیاز دارد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که فرآیند حمل و نقل کانکس چگونه است و چگونه باید جا به جایی مطمئنی را نسبت به ابعاد سازه ای را که برای خرید و فروش کانکس انتخاب می‌کنید در نظرداشته باشید تا جا به جایی مطمئنی را تجربه کنید.

همچنین بخوانید: زیباترین کانکس ویلایی

حمل و نقل انواع کانکس با جرثقیل چگونه است؟

حمل کانکس با جرثقیل؛ مناسب حمل کانکس‌های استاندارد

بعضی از کانکس‌ها ابعادی دارند که خیلی بزرگ ‌نیست و متناسب برای حمل با جرثقیل است. جرثقیل‌ها انواع مختلفی دارند که در این قسمت تنها به معرفی چرثقیل‌های مخصوص حمل و نقل کانکس می‌پردازیم.

جرثقیل‌های کفی به صرفه‌ترین جرثیقیل برای حمل و نقل کانکس‌های اداری و صنعتی هستند. بعضی از انواع کانکس هستند که وزن و حجم خیلی بالایی دارند این گونه کانکس‌ها قابل حمل با جرثقیل نیستند اما کانکس‌هایی که کارخانه‌ها طبق استاندارهای تعیین شده تولید می‌کنند قبل حمل با جرثقیل کفی دار هستند.

حمل کانکس اداری با جرثقیل

این نوع کانکس‌ اداری با توجه به اینکه نسبت به دیگر کانکس‌ها ابعاد بزرگ‌تری دارند و اتاق‌های داخلی آن بیشتر است، طبیعتا نیاز به جرثقیل بزرگتری برای حمل آن است در نتیجه برای جا به جایی آن نیاز به جرثقیل‌های تحمل بار بیشتر و مدرن‌تری هست.

البته گفتنی است بعد از بارگیری در کفی که حجم این بار را بتواند تحمل کند و به اندازه آن باشد این محموله، محموله ترافیکی به حساب می‌آید و باید از پلیس راهنمایی و رانندگی مجوزهای لازمه را برای آن دریافت کرد.

همچنین اگر می‌خواهید بدانید که چه ابعادی مشمول این مجوز می‌شوند باید گفت کانکسی که ارتفاع آن بیش از ۲ متر و ۸۰ سانتی‌متر و عرض آن بیش از ۲ متر و ۵۰ سانتی متر است باید تحت نظارت قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: سفارش ساخت کانکس اداری

 

حمل و نقل کانکس نگهبانی

خرید کانکس نگهبانی با توجه به حجم و اندازه کوچکی که دارد نیاز به جرثقیل خیلی پیچیده و تحمل بار زیادی ندارد، در نتیجه می‌توان با جرثقیلی ساده آن را روی یک کفی برای حمل گذاشت و به راحتی در محل مورد نظر که زیرسازی‌های آن تکمیل شده است قرار داد.

کل فرآیند این جا به جایی کانکس نگهبانی که مربوط به جرثقیل است در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. این نوع حمل و نقل چون در ابعاد کوچکی است نیاز به مراحل پیچیده حمل و نقل محموله‌های بزرگ را نداشته و به راحتی قابل حمل است و در مقصد پیاده‌سازی می‌شود.

همچنین بخوانید: قیمت کانکس نگهبانی

حمل و نقل انواع کانکس با جرثقیل چگونه است؟

حمل و نقل کانکس کارگاهی

این نوع کانکس‌ها بزرگترین نوع کانکس‌ها هستند و ابعاد آن از ارتفاع ۲ متر و ۸۰ سانتی متر و عرض آن از ۲ متر و ۵۰ سانتی متر رد می‌شود که برای حمل نقل آنها نیاز به مجوز است. قبل از بارگیری جرثقیل و تریلی حمل بار در کنار یکدیگر قرار گرفته و جرثقیل کانکس کارگاهی را تا ارتفاع حدود ۲ متر بالا می‌آورد.

در نتیجه با ظرافت و آهستگی کانکس را به سمت تریلی هدایت کرده و به آرامی روی آن قرار می‌دهد؛ بعد از قرارگیری روی تریلی نیاز است که کانکس روی تریلی تراز شود و بعد از این مرحله نیاز به ایمن سازی بار است که با زنجیرهای بزرگی این کار انجام می‌شود. حتما باید به این نکته توجه داشت که با توجه به حجم، ابعاد و اندازه کانکس جرثقیل قدرت کشش محموله مورد نظر را داشته باشد و البته تریلی مورد نظر هم از این قاعده مستثنی نیست.

برای مثال کانکس‌هایی که دارای کف سیمانی و متریال سنگین هستند حتما باید با جرثقیل‌های ۲۰ و ۳۰ تن حتی بیشتر از آن هم جا به جا شوند تا در اثر سنگینی بار مشکلی در جا به جایی کانکس با جرثقیل پیش نیاید.

اصولا در اینگونه جا به جایی ها چون عرض کانکس بیش از ۳ متر و ۵۰ سانتی متر و ۴ متر و ۵۰ سانتی متر است نیاز به یک خودرو سواری اسکورت هم دارد که این موضوع در متن قوانین راهنمایی و رانندگی آماده است و صاحب بار را ملزم به استفاده و رعایت آن می‌کند. اگر این ابعاد به ۶ متر و ۵۰ سانتی متر برسد حتی نیاز است که با دو خودروی سواری محموله اسکورت شود که به احتمال خیلی زیاد این صحنه را تا به حال در شهر زیاد دیده‌اید.

همچنین بخوانید: ساخت کانکس ویلا ارزان

نتیجه گیری حمل و نقل کانکس در شهر

با توجه به نکات مطرح شده بسیار دقت داشته باشید که حمل و نقل کانکس کاری پیچیده و سخت است و حتما باید محاسبات دقیقی برای آن شود تا خسارات سنگینی به بار نیاورد؛ در نتیجه قبل از شروع فرآیند حمل و نقل از کارشناسان این حیطه یاری بگیرید. شما می توانید برای اطلاع از شرایط خرید کانکس و قیمت کانکس با کارشناسان مامیس از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

حمل و نقل انواع کانکس با جرثقیل چگونه است؟

 

نظرات خود را بنویسید


اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس