حمل کانکس با جرثقیل

جابه جایی و حمل کانکس با جرثقیل

به طور کلی می توان گفت جابجا کردن کانکس یکی از مسائلی است که خریداران نیاز دارند تا اطلاعاتی در مورد آن به دست آورده در اینجا باید بدانید جابجایی حمل کانکس با جرثقیل این امکان را به شما می دهد تا کانکس ها را از مکانی به مکان دیگر جابجا کنید.

قطعا وقتی اسم خرید کانکس می‌آید اولین چیزی که در ذهن شما نقش می‌بندد ابعاد بزرگ کانکس و حمل و نقل آن است. بعد از اینکه کار ساخت و ساز کانکس‌ها در کارخانه‌ها به اتمام رسید نوبت به حمل کانکس‌های تولید شده به سمت مکان مورد نظر است.

البته در خیلی از قراردادها ذکر می‌شود که هزینه و ‌مسئولیت حمل با مشتری باشد بنابراین موضوع حمل کانکس از آن دسته مسائلی است که هر خریداری به اطلاعات آن نیاز دارد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که فرآیند حمل و نقل کانکس چگونه است و چگونه باید جا به جایی مطمئنی را نسبت به ابعاد سازه ای را که برای خرید و فروش کانکس انتخاب می‌کنید در نظر داشته باشید تا جا به جایی مطمئنی را تجربه کنید.

همچنین بخوانید: زیباترین کانکس ویلایی

حمل کانکس با جرثقیل

کانکس سازه ای پرکاربرد است که امروزه در انواع مختلفی تولید شده و روانه بازار می شود. در این بین شرکت مامیس کانکس یکی از بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان این محصولات بوده که انواع مختلف کانکس را روانه بازار نموده است. در خصوص حمل کانکس با جرثقیل باید بدانید تنها بعضی از کانکس ها که دارای ابعاد استاندارد هستند قابل حمل با جرثقیل کفی دار می باشد که در ادامه در خصوص اینکه چه نوع کانکس هایی را می توان با جرثقیل جا به ‌جا کرد مطالب بیشتری بیان خواهیم کرد.

جابه جایی و حمل کانکس با جرثقیل

چه کانکس هایی را می توان با جرثقیل حمل کرد؟

همانطور که گفته شد کاربردهای متنوع کانکس ها امروزه موجب شده است که این محصولات دارای انواع مختلفی باشد، جهت جابجا کردن این کانکس ها نیاز است تا از وسایل خاصی استفاده شود.

در اینجا باید بدانید کانکس ها ابعاد گوناگونی داشته که بعضی از آنها را می توان با جرثقیل کفی دار جابجا نمود؛ مثلا کانکس های کوچک نگهبانی که ابعادی 2 در 2 سانتی متر داشته و ارتفاع آن 2 در 60 سانتی متر می باشد قابل حمل با جرثقیل هستند.

همچنین اگر شما قصد جابجا کردن و حمل کانکس با جرثقیل را داشته باشید می توانید پس از خرید کانکس بزرگ کارگاهی را با جرثقیل جابجا نمایید اما اگر شما از خریدارنی هستید که می خواهید کانکس ها را در ابعاد گوناگون سفارش دهید باید بدانید امکان حمل این کانکس با جرثقیل وجود ندارد به طوری که با این محصول محموله ترافیکی به حساب می آید. با این وجود توجه داشته باشید و حمل کانکس اگر با جرثقیل امکان پذیر نباشد لازم است از تریلی استفاده شود.

حمل کانکس اداری با جرثقیل

این نوع کانکس‌ اداری با توجه به اینکه نسبت به دیگر کانکس‌ها ابعاد بزرگ‌تری دارند و اتاق‌های داخلی آن بیشتر است، طبیعتا نیاز به جرثقیل بزرگتری برای حمل آن است در نتیجه برای جا به جایی آن نیاز به جرثقیل‌های تحمل بار بیشتر و مدرن‌تری هست.

البته گفتنی است بعد از بارگیری در کفی که حجم این بار را بتواند تحمل کند و به اندازه آن باشد این محموله، محموله ترافیکی به حساب می‌آید و باید از پلیس راهنمایی و رانندگی مجوزهای لازمه را برای آن دریافت کرد.

همچنین اگر می‌خواهید بدانید که چه ابعادی مشمول این مجوز می‌شوند باید گفت کانکسی که ارتفاع آن بیش از ۲ متر و ۸۰ سانتی‌متر و عرض آن بیش از ۲ متر و ۵۰ سانتی متر است باید تحت نظارت قرار بگیرد.

حمل و نقل کانکس نگهبانی

خرید کانکس نگهبانی با توجه به حجم و اندازه کوچکی که دارد نیاز به جرثقیل خیلی پیچیده و تحمل بار زیادی ندارد، در نتیجه می‌توان با جرثقیلی ساده آن را روی یک کفی برای حمل گذاشت و به راحتی در محل مورد نظر که زیرسازی‌های آن تکمیل شده است قرار داد.

کل فرآیند این جا به جایی کانکس نگهبانی که مربوط به جرثقیل است در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. این نوع حمل و نقل چون در ابعاد کوچکی است نیاز به مراحل پیچیده حمل و نقل محموله‌های بزرگ را نداشته و به راحتی قابل حمل است و در مقصد پیاده‌سازی می‌شود.

حمل و نقل انواع کانکس با جرثقیل چگونه است؟

حمل و نقل کانکس کارگاهی

این نوع کانکس‌ها بزرگترین نوع کانکس‌ها هستند و ابعاد آن از ارتفاع ۲ متر و ۸۰ سانتی متر و عرض آن از ۲ متر و ۵۰ سانتی متر رد می‌شود که برای حمل نقل آنها نیاز به مجوز است. قبل از بارگیری جرثقیل و تریلی حمل بار در کنار یکدیگر قرار گرفته و جرثقیل کانکس کارگاهی را تا ارتفاع حدود ۲ متر بالا می‌آورد.

در نتیجه با ظرافت و آهستگی کانکس را به سمت تریلی هدایت کرده و به آرامی روی آن قرار می‌دهد؛ بعد از قرارگیری روی تریلی نیاز است که کانکس روی تریلی تراز شود و بعد از این مرحله نیاز به ایمن سازی بار است که با زنجیرهای بزرگی این کار انجام می‌شود. حتما باید به این نکته توجه داشت که با توجه به حجم، ابعاد و اندازه کانکس جرثقیل قدرت کشش محموله مورد نظر را داشته باشد و البته تریلی مورد نظر هم از این قاعده مستثنی نیست.

برای مثال کانکس‌هایی که دارای کف سیمانی و متریال سنگین هستند حتما باید با جرثقیل‌های ۲۰ و ۳۰ تن حتی بیشتر از آن هم جا به جا شوند تا در اثر سنگینی بار مشکلی در جا به جایی کانکس با جرثقیل پیش نیاید.

اصولا در اینگونه جا به جایی ها چون عرض کانکس بیش از ۳ متر و ۵۰ سانتی متر و ۴ متر و ۵۰ سانتی متر است نیاز به یک خودرو سواری اسکورت هم دارد که این موضوع در متن قوانین راهنمایی و رانندگی آماده است و صاحب بار را ملزم به استفاده و رعایت آن می‌کند. اگر این ابعاد به ۶ متر و ۵۰ سانتی متر برسد حتی نیاز است که با دو خودروی سواری محموله اسکورت شود که به احتمال خیلی زیاد این صحنه را تا به حال در شهر زیاد دیده‌اید.

همچنین بخوانید: ساخت کانکس ویلا ارزان

عملیات حمل کانکس با جرثقیل

علاوه بر اینکه در خصوص اندازه کانکس ها در هنگام حمل کانکس با جرثقیل باید اطلاعاتی به دست آورید، لازم است در خصوص انجام عملیات این حمله این وسایل نیز اطلاعاتی داشته باشید. توجه کنید برای اینکه بتوان یک کانکس را پس از خرید و فروش کانکس حمل کنید می توانید اطلاعات کامل را از مشاوران با تجربه در این زمینه جویا شوید. در اینجا هنگامی که شما بخواهید کانکس را جابجا کنید مهمترین نکته ای که باید آن را به مشاوران اطلاع دهید ابعاد کانکس است. این امر موجب می شود تا بتوان بهترین راه را جهت جابجا کردن کانکس ها پیدا کنید.

جابه جایی و حمل کانکس با جرثقیل

نکات مهم قبل از جابجا کردن کانکس

یکی از مهمترین نکات حمل کانکس باید به آن توجه شود، مشخص کردن محل قرارگیری سازه است. به طوری که شما باید ارتفاع درب ملک، یا سر در آن و نحوه و جهت قرارگیری را مورد بررسی قرار داده تا در زمان بارگیری کانکس با مشکل مواجه نشوید. توجه داشته باشید باید به صورتی باشد که رو به دیوار نبوده تا امکان ورود و خروج وجود داشته و همچنین سازه در محلی واقع گردد که در محوطه رفت و آمد وسایل نقلیه ها مزاحمت ایجاد نکند.

از دیگر مسائل مهم در هنگام جابجایی کانکس مورد بررسی قرار دادن مبدا تا مقصد است به طوری که در این فاصله نباید موانعی چون تیر برق، تونل پل با ارتفاع کم، درخت یا غیره وجود داشته و اگر این موارد موجود باشد باید چاره ای اندیشه شود. مقاصدی که دارای جاده فرعی بوده و عرض آن استاندارد نمی باشد یا حالت کوهستانی دارد نیز باید از قبل مورد بررسی واقع گردد.

ابعاد استاندارد کانکس برای جابجایی

همانطور که گفته شد توجه به ابعاد استاندارد کانکس برای حمل کانکس با جرثقیل یکی از مهمترین نکاتی است که افراد باید به آن توجه نمایند. به صورتی که طول این کانکس حداکثر باید 12 متر بوده و عرض پشت تا پشت سازه نباید از 2 میلیمتر بیشتر باشد.

در بعضی مواقع نیاز است که شما مجوزهای لازم از پلیس راه مسیر را دریافت کرده تا به راحتی بتوانید سازه را جابجا کنید. علاوه بر سایز کانکس ها باید به وزن این سازه ها نیز توجه شده و متناسب با وزن سازه جرثقیل با قدرت انتخاب شود زیرا به طور حتم وزن این سازها نیز در دسته های مختلفی قرار می گیرد.

در این خصوص باید بدانید کانکس هایی که سبک هستند می توان با جرثقیل های چهار تن جابجا کرد اما انواع بزرگ این کانکس که کف سرامیکی و یا ملات ماسه سیمان دارد و از وزن های بالایی برخوردار هستند باید با جرثقیل های 20 و یا 30 تن جابجا شوند.

شما می توانید برای اطلاع از شرایط خرید و فروش کانکس و هم چنین قیمت کانکس با مشاورین مامیس کنکس از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

جابه جایی و حمل کانکس با جرثقیل

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس