خرید و فروش انواع کانتینر + ابعاد و قیمت کانتینر در مامیس

خرید و فروش انواع کانتینر + ابعاد و قیمت کانتینر در مامیس

کانتینر در سطح جهان برای حمل و نقل کالاها در داد و ستد های اقتصادی کشورها کاربرد دارد. برای رساندن کالاها به مقصد برای جلوگیری از خراب شدن، فاسد شدن و شکسته شدن  در حمل و نقل کالاها از کانتینر استفاده می شود. کانتینر ها به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت در حمل و نقل کالاها در دادو ستد بازرگانی کاربرد دارد. کانتینرها از پرکاربردترین  مهم ترین وسایل حمل و نقل محصولات و کالاها در داخل و خارج کشور هستند.

کانتینر چیست

کانتینرها جعبه های بزرگ فلزی است که برای حمل و نقل کالاها در صادرات و واردات مورد استفاده قرار می گیرند. کانتینر را بارگنج نیز می گویند.کانتینرها باعث سهولت در حمل و نقل بین المللی شده است.

انواع کانتینر

شرکت مامیس یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده انواع کانکس و کانتینر است. این محصولات با توجه به نوع کاربرد و ابعاد ساخته شده در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. انواع کانتینرها به شرح ذیل است:

  • کانتینر برای کالای خشک
  • کانتینر یخچالی دارای سیستم خنک کننده
  • کانتینر عایق بندی برای نگهداری گوشت و دارو
  • کانتینر حرارتی دارای موتور گرم کننده
  • کانتینر روباز بدون سقف برای حمل محصولاتی مانند شن و ماسه
  • کانتینر پهلو باز برای حمل کالاها با اندازه خیلی بزرگ
  • کانتینر رو و پهلو باز
  • کانتینر مخزن دار دارای یک بدنه و دو جداره برای حمل گازهای خطرناک
  • کانتینر تهویه دار برای حمل کالاهایی که نیاز به جریان هوا است مانند قهوه
  • کانتینر تاشو برای حمل و نقل در فضای کم
  • کانتینر حمل گاز فشرده به شکل استوانه ای
  • کانتینر مسطح برای حمل و نقل وسایل سنگین مانند ماشین آلات
  • کانتینر حمل کالاهای بدون بسته بندی و فله ای
  • کانتینر برای حمل مایعات
  • کانتینر برای حمل خودرو در مسیرهای طولانی
  • کانتینر برای حمل حیوانات با دریچه برای عبور جریان هوا

کانتینر روباز

از کانتینرهای روباز برای حمل کالاهای خشک  که نیاز به بسته بندی ندارند، مانند ماسه، شن و حبوبات مورد استفاده قرار می گیرند. کانتینرهای روباز بدون سقف و در بعضی موارد با پارچه های برزنتی پوشانده می شود. کف کانتینر های روباز جنس چوب و دیواره استیل است.

کانتینر پهلو باز

کانتینر پهلو باز از قسمت پهلو و چند درب قابل بازشدن است. بارگیری کالا به وسیله کانتینر پهلو باز آسان و سریع تر است. همچنین از تمام ظرفیت کانتینر پهلو باز می توان برای بارگیری کالا استفاده کرد.

کانتینر یخچالی

از کانتینر یخچالی برای حمل مواد غذایی فاسد شدنی و کالاهایی که باید در دمای پایین نگهداری شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.کانتینر یخچالی دارای سیستم خنک کننده است که به صورت متحرک و ثابت است.کانتینرهای یخچالی دمای -65 تا 40 درجه سانتیگراد را کنترل می کند.

کانتینر 20 فوت

کانتینر 20 فوت در ابعاد 6 در 2.5 متر با ارتفاع 2.60 متری ساخته می شود که برای به عنوان انبار کالاها و جابجایی کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتینر 40 فوت

کانتینر 40 فوت در ابعاد 2.5 در 12 متر با ارتفاع 2.60 متر ساخته می شود. این کانتینرها از پرکاربردترین کانتینرها برای حمل و نقل کالا است.

کانتینر مسکونی

کانتینر مسکونی نوعی کانتینر با ابعاد 20 و 40 فوت است که برای حمل و نقل کالا ها و محصولات به صورت زمینی و دریایی کاربرد دارد. بعد از اتمام اعتبار برگ سبز کانتینرهای مسکونی کاربردهای دیگری دارند. مهمترین کاربردهای کانتینرهای مسکونی بعد از اتمام اعتبار برگ سبز به عنوان انبار و فروشگاه های سیار و کاربری ویلایی و مسکونی کاربرد دارند. کانتینرهای مسکونی در سطح جهان در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی کاربرد زیادی دارند. در ایران نیز از کانتینر مسکونی برای ویلای مسکونی و فروشگاه استفاده می شود.

کانتینر معمولی

کانتینر معمولی در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع کانتینرها برای حمل کالاهای خشک کاربرد دارد. زیرا  قابلیت کنترل دما را دارند و برای حمل و نقل مواد غذایی یا شیمیایی مناسب نیست.

کانتینر فلت رک

کانتینرهای فلت رک  بدون رویه و از دو طرف باز هستند و بارهای سنگین از بالا یا کناره ها روی کانتینر تنظیم می شوند.کانتینرهای فلت رک 20 و 40 فوت هستند و از جنس فولاد برای استحکام بیشتر ساخته می شوند. بعضی از کانتینرهای فلت رک قابلیت جمع شدن و اضافه کردن دیواره به کناره های کانتینر را دارند.

کانتینر مخزنی

کانتینرهای مخزنی به شکل استوانه ای با بدنه یک یا دوجداره ساخته می شوند.از این نوع کانتینرها برای حمل کالاهای خشک مانند شکر، گازها و مایعات خطرناک مورد استفاده قرار می گیرد.قیمت کانتینرهای مخزنی نسبت به کانتینرهای دیگر گران تر است.

کانتینر نیم قد

کانتینرهای نیم قد از فولاد ساخته می شوند ارتفاع این نوع کانتینرها نصف ارتفاع کانتینرهای معمولی است. از این نوع کانتینرها برای حمل سنگ و زغال سنگ که بارگیری و تخلیه آن آسان است مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتینر عایق بندی شده

از کانتینرهای عایق بندی برای حمل کالاهایی مانند گوشت منجمد و مواد دارویی کاربرد دارند که دمای بالا و پایین روی این کانتینرها تاثیر منفی می گذارد. کانتینرهای عایق بندی شده از مواد عایقی ساخته شده تا از نفوذ گرما و سرما جلوگیری شود.از این نوع کانتینرها برای مسیرهای طولانی بهترین انتخاب است.

کانتینر تهویه دار

از کانتینرهای تهویه دار برای حمل کالاهایی که نیاز به تهویه دارند مانند لوبیا و قهوه استفاده می شود.از آنجایی که از کانتینرهای تهویه دار برای حمل قهوه استفاده می شود به این نوع کانتینرها، کافی کانتینر نیز می گویند.

کانتینر حمل خودرو

از کانتینرهای حمل خودرو برای حمل خودرو در فواصل طولانی استفاده می شود. هر کانتینر برای حمل خودرو ابعاد خاصی دارد. کانتینرهای 20 فوتی به اندازه یک خودرو و کانتینرهای 40 فوتی ظرفیت 2 خودرو را دارد.

کانتینر حمل حیوانات و احشام

کانتینرهای حمل حیوانات  در قسمت طولی یا عرضی دریچه دارند. دریچه ها در این نوع کانتینرها برای تهویه و ورود و خروج هوا نقش مهمی دارند. علاوه بر دریچه ها برای تهویه هوا در قسمت پایین کانتینر برای نظافت دریچه هایی  طراحی شده است.

مزایا و معایب کانتینر

حمل و نقل کالاها به وسیله کانتینر دارای مزایا و معایبی است که شامل موارد ذیل است:

166292916944 - مامیس کانکس

مزایای کانتینر

  • صرفه جویی در زمان بارگیری کالا
  • افزایش حجم کالای بارگیری شده
  • ایجاد عایق روی کانتینر برای جلوگیری از ورود آب و رطوبت
  • کاهش هزینه نسبت به هزینه های حمل و نقل زمینی
  • بیمه شدن کانتینر و کالاهای موجود در آن
  • کاهش میزان کنترل مرزی در حمل بار
  • کاهش مبادلات اسنادی کالا و صرفه جویی در زمان حمل و نقل کالا
  • جلوگیری از بارگیری اضافی
  • یکپارچه سازی کالاها در یک کانتینر
  • افزایش امنیت کالا
  • استفاده از تاسیسات بندر در جابجایی کانتینر
  • عدم نیاز به بسته بندی در بارگیری کالا
  • کاهش هزینه در حمل و نقل و بارگیری کالا
  • امکان حمل یکسره از محل تولید به محل مصرف

معایب کانتینر

  • استفاده از کانتینر برای حمل و نقل کالا معایبی دارد که به شرح ذیل است:
  • بعد از تخلیه کانتینر و برگشت آن به مبدا باید هزینه اضافی برگشت پرداخت شود.
  • – به تجهیزات ویژه برای بارگیری و تخلیه کالا مورد نیاز است.
  • استفاده از کانتینر برای حمل کالاها با وزن کمتر از وزن کانتینر هزینه ها اتلاف می شود.

کاربرد کانتینر

کانتینرها در حمل و نقل کالاها کاربرد زیادی دارد. یکی از موارد کاربرد کانتینر استفاده از آن در صنعت حمل و نقل است. در حمل و نقل کالاها از کانتینرهای مخصوص استفاده می شود.

کاربرد کانتینر در صنعت حمل و نقل

کانتینرهایی که در حمل و نقل استفاده میشوند، دارای ابعاد 10، 20، 30 و 40 فوتی است که کانتینرهای 20 و 40 فوتی پرکاربردترین کانتینرهای صنعت حمل و نقل کالا است. امروزه در خطوط کشتیرانی کانتینرهای 45 فوتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع کانتینرها برای حمل و نقل دریایی و حمل سنگ معدن و سنگ آهک استفاده می شود.

کاربرد کانتینر در صنعت ساختمان سازی

از کانتینرها در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد و یکی از پرکاربردترین نوع خانه های پیش ساخته کانکس ها هستند. با توجه به نیاز افراد انواع کانکس های ویلایی، سالن اجتماعات، اورژانس و کمپ بیمارستانی از  کانتینرها به عنوان کانکس استفاده می شود.

خرید کانتینر از مامیس

مامیس یکی از شرکت های تولید کننده کانکس و خانه های پیش ساخته است. قبل از هر اقدام برای خرید کانتینر با کارشناسان متخصص شرکت مامیس تماس بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن کانتینر مورد نظر شما را به زیباترین شکل طراحی می کنند.

خدمات شرکت مامیس در ساخت کانتینر

استفاده از مواد درجه یک در ساخت کانکس ها و کانتینرها مهمترین مرحله در ساخت کانتینرها و کانکس ها است.

طراحی مهندسی و نرم افزاری: شرکت مامیس به بهره گیری از افراد متخصص و مجرب تمام طرح های تولیدی را به صورت نرم افزاری و مهندسی طراحی و تولید می کند.

سرعت عمل در کار تولید: یکی از مهمترین ویژگی های شرکت مامیس کانکس سرعت عمل در طراحی و تولید انواع کانتینر و کانکس است. نیروهای ماهر و متخصص در شرکت مامیس  فرایند تولید را با سرعت و دقت بالا انجام میدهند.

تنوع محصولات مامیس کانکس: محصولات شرکت مامیس متنوع و در طرح های مختلفی تولید می شوند. این مجموعه از مهندسین متخصص در طراحی و تولید انواع کانتینر و کانکس استفاده می کند.

کانکس مامیس بزرگترین مرکزخرید و فروش کانتینر 20 فوت و 40 فوت می باشد. کانکس مامیس کانتینر های دست دوم شما را در تهران و شهرستان به بالاترین قیمت خریداری می نماید. مشتریان عزیز جهت اطلاع از قیمت کانتینر لطفا با کارشناسان مامیس تماس حاصل نمایید.
کانتینرها ی 20 فوت و 40 فوت برای حمل و نقل بار تولید و استفاده می شوند. این محصولات دارای بدنه فلزی می باشند که کف آنها با استفاده از چوب ساخته می شود. چوب های استفاده شده در کف آن را پالت می نامند که در حقیقت چوب روغن اندود است .برای جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی در مقابل رطوبت هوا بدنه خارجی آن را با ضد زنگ عایق کاری می کنند. کانتینرها در تمام روش های حمل و نقل هوایی ، زمینی و دریایی استفاده می شوند. در حقیقت کانتینر اتاقک های فلزی هستند که همچنین برای نگهداری لوازم و وسایل کالا بکار می رود.

ابعاد دقیق کانتینر 20 فوت

 طول خارجی (پشت تا پشت) : 6.058 متر * طول داخلی : 5.710 متر * عرض خارجی (پشت تا پشت) : 2.438 متر * عرض داخلی : 2.352 متر  * ارتفاع خارجی (پشت تا پشت) : 2.591 متر * ارتفاع داخلی کانتینر 20 فوت استاندارد : 2.385 متر  * عرض درب : 2.343 متر  * ارتفاع درب : 2.280 متر * حجم داخلی : 33.1 متر مکعب  *  وزن خالص کانتینر 20 فوت : حدود 2.2 تن * حداکثر وزن سازه با بار مجاز : 28.2 تن

ابعاد دقیق کانتینر 40 فوت

مشخصات کلی و ابعاد دقیق کانتینر 40 فوت استانداردعبارت است از : طول خارجی (پشت تا پشت) : 12.192 متر * طول داخلی : 12.032 متر * عرض خارجی (پشت تا پشت) : 2.438 متر * عرض داخلی : 2.352 متر  * ارتفاع خارجی (پشت تا پشت) : 2.591 متر * ارتفاع داخلی کانتینر 40 فوت استاندارد : 2.385 متر  * عرض درب : 2.343 متر  * ارتفاع درب : 2.280 متر * حجم داخلی : 67.5 متر مکعب  *   وزن خالص کانتینر 40 فوت : حدود 3.8 تن * حداکثر وزن سازه با بار مجاز : 30.4 تن

نظرات خود را بنویسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مامیس کانکس
واتساپ مامیس کانکس